« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
طنز به قلم وحید حاج سعیدی:
حقیقت امر مدتی است رند بازی و لاکچری بازی در کشور مد شده است و یک عده هم در این بین شورش را در آورده اند... شوخی شوخی با سلامت نوزاد هم شوخی؟!...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:خدا را صد هزار شکر این روزهای کرونایی آخر قرن که یک عده در حال باد زدن آتش زودزایی بودند تا فرزندشان چند روز زودتر دنیا بیاید و یک هم شعله را پائین کشیده بودند و در تلاش بودند تا فرزندشان چند روز دیرتر دنیا بیاید، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور آب پاکی را روی همه منقل ها ریخت و گفت: آقایون داداشا ... زور بی خودی نزنید. ( روش نشد به خانم ها بگه، به همسران شان گفت که به آنها منتقل کنند) همه متولدین ۱۵ روز اول آذر امسال، شناسنامه 9/9/1399 می‌گیرند! خالاص... ایشان در ادامه تاکید کرد: شاید فردی تمایل داشته باشد تاریخ صدور شناسنامه فرزندش ۹۹.۹.۹ باشد؛ بنابراین ثبت احوال محدودیتی برای ثبت ولادت با تاریخ ۹۹.۹.۹ با گواهی اخذ شده از بیمارستان ندارد. اما والدین توجه داشته باشند اگر فرزندشان دوم یا سوم آذر ماه و یا تا ۱۵ روز اول ماه متولد شود طبق قانون در این ۱۵ روز که به وی اجازه داده شده تا برای صدور شناسنامه اقدام کنند می‌توانند برای صدور شناسنامه فرزند خود در تاریخ ۹۹.۹.۹ اقدام کند.

حقیقت امر مدتی است رند بازی و لاکچری بازی در کشور مد شده است و  یک عده هم در این بین شورش را در آورده اند... شوخی شوخی با سلامت نوزاد هم شوخی؟!... کار تا جایی بیخ پیدا کرده که برای لاکچری بازی و پز دادن ، حاضرند با سلامت و جان نوزادشان هم بازی کنند! پدر جان این میوه نیست که اگه یک هفته زودتر بچینی بذاری جلوی آفتاب خوب بپزه یا اگه چند روز دیرتر بچینی زرد تر و خوشمزه تر بشه! نوزاده ... متوجه می شی؟! می فهمی ؟! یعنی دیر و زود شدن زایمانش خطرناکه... افتاد؟! در ثانی بچه باید ادب و شعور و درک و فهم داشته باشه... بچه باید درست  تربیت بشه... تاریخ رند که واسه آدم درک و فهم نمی آره!

البته با این خبر هم دوستان ثبت احوال گند زدند ببخشید تمام حساب کتاب های بیمارستان های خصوصی و اطاق های خصوصی VIP , VVIP را ریختند به هم! حالا چه کسی پاسخگوی برگشت خوردن چک های دهم آذر بیمارستان های خصوصی است والله و اعلم؟! باور بفرمائید تعدادی از بیمارستان ها از چند ماه قبل کیسه دوخته بودند ببخشید برنامه ریزی کرده بودند واسه نه آذر 99 تا علاوه بر شکستن رکورد گینس در به دنیا آوردن نوزاد، یک ماله اساسی روی چاله چوله های بیمارستان بکشند، در و دیوار را رنگ بزنند و بیمارستان را نو نوار کنند، لامپ های اطاق عمل را هم عوض کنند، یک  آمبولانس جدید هم به ناوگان حمل و نقل اضافه کنند  و ...که فعلاً این فرصت به چالش تبدیل شده و همه حساب و کتاب ها روی هوا است!

باز خوبه کرونا هست و دولت هم به اندازه کافی دلمشغولی برای مردم تدارک دیده است تا جایی که همه زیر بار مخارج در مانده اند وگرنه ممکن بود یک عده خانواده رندزا(!) بلند شوند بروند جلوی ثبت احوال شعار بدهند و بنر نصب کنند  : تاریخ رند زوری ... خیانت است بد جوری! نه به تاریخ رند فله ای!

البته یک طرف ماجراست... اگر چند سال دیگر دو تا نه آذری با هم ازدواج کنند ممکن است سر اینکه تاریخ تولد شان اصل است یا فله ای به تیپ و تاپ هم بزنند و بین دو طایفه به هم بخورد! خلاصه داستان داریم.

فقط یادمان باشد  ای کاش در این روز رند یک کار منحصر به فرد انجام می دادیم که تا سال ها در خاطرمان می ماند. درختی به یاد اموات مان غرس می کردیم، به یک خانواده نیازمند کمک اساسی و ماندگار می کردیم؛ دل دردمندی را شاد می کردیم، یک تصمیم جدی می گرفتیم و آن را از 9 آذر عملیاتی می کردیم، آخرین سیگارمان را می کشیدیم، به همسرمان یک کادویی هدیه می دادیم، عضو کتابخانه شهرمان می شدیم، یک کتاب خواندنی می خریدیم یا هدیه می دادیم  و یا ...





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین