« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹
✍️ سعید آتشبار:
امروز اگرچه در مجلس، اراده‌ی اکثر نمایندگان مبنی بر توقف کامل پروتکل الحاقی بوده است ولیکن هم‌اکنون برای توقف کامل آن مهلتی داده شده است، در هر صورت حرکت موقتی و تلویحی محدود خوبی انجام شده است ولی قابل اتکا نیست.
پایگاه خبری آوای رودکوف-سعید آتشبار؛ دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد:پس از ترور سیدالشهدای اهل علم، وضعیت کشور به لحاظ نوع مواجهه با این مسئله در چند حالت زیر قابل تحلیل است:

 1️⃣ فشار بر رسانه‌ملی جهت عدم برجسته کردن شهادت شهید فخری زاده "مصاحبه‌ی شبکه خبر با دکتر علی عسکری و اظهارات مجری شبکه مبنی بر فشارهای بیرونی وارده بر سازمان"، و سیاست رسمی و دیپلماسی آن، مبنی بر احیای مجدد مذاکرات به هر قیمتی، نشان دهنده‌ی این واقعیت است که دولت اجازه نمی‌دهد تنها مسئله‌ای را که در هشت سال دنبال کرده است از دست رفته قلمداد کند، زیرا که شکست برجام یعنی شکست گفتمان جریان تجددمآبان داخلی در عرصه‌ی دیپلماسی خارجی.

➖هرچند که عملاً برجام کالبدی مرده بیش نیست و روح آن سال‌هاست که مرده است، ولیکن با پیروزی بایدن، دولت بدنبال بازگشت امید و احیای خویش است.

➖ستاد انتخاباتی بایدن در تهران به زعم خود تصور می‌کند می‌تواند خون سیدالشهدای اهل علم در ایران شهیدپرور را از غلیان و جوشش انداخته و آن را با میز مذاکره معامله کند.

➖اما نمی‌دانند که شهید قلب دوران‌هاست و تقدیر تاریخی انسان عصر جدید را خون شهیدان عدالتخواه رقم می‌زند و معامله‌ی با خدا، تمامی ‌معاملات غیرالهی را برهم می‌زند.

2️⃣ امروز اگرچه در مجلس، اراده‌ی اکثر نمایندگان مبنی بر توقف کامل پروتکل الحاقی بوده است ولیکن هم‌اکنون برای توقف کامل آن مهلتی داده شده است، در هر صورت حرکت موقتی و تلویحی محدود خوبی انجام شده است ولی قابل اتکا نیست.

3️⃣ در میان مردم عده‌ای هستند که به هر حال با دیپلماسی کنونی دولت و رویکرد فعلی موافق هستند. در میان طیف اصلاح‌طلب و غربگرا و یا بخشی که فریب دوگانه‌ی معیشت و مقاومت را خوردند. دیدگاه آن‌ها در رسانه‌ها نیز منعکس می‌شود.

4️⃣ این مسئله مشهود است بخشی از مردم مخالف این رویکرد هستند و یا ابتدا موافق بودند و بعد که پوچی برجام را دیدند مخالف شدند. ولیکن مایوس از تغییر فضا هستند.

5️⃣ این روحیه در میان بخشی از بدنه‌ی انقلابی و حزب‌اللهی جامعه نیز احساس می‌شود و هیچ‌گونه وجه و اعتباری برای حرکت اجتماعی و مطالبه‌گری مردمی و جوانانه و دانشجویی قائل نمی‌شوند. کاملا مایوس از امکانِ تغییر و امکان اثرگذاری هستند و فقط به بروز احساسات عاطفی پیرامون این ترور بسنده می‌کنند.

6️⃣ عده‌ای از جریان انقلابی و اقشار مختلف مردمی نیز منتقد دیپلماسی فعلی دولت هستند و ناامید هم نیستند ولی منتظرند که نهادها و دستگاه‌های رسمی و چهره‌های سیاس پیش‌قدم حرکت بشوند، و یا با انداختن توپ در زمین مجلس، خود را فارغ از مسئولیت می‌دانند.

7️⃣ عده‌ی قلیلی نیز هستند که عمدتا از  بدنه‌ی دانشجویی و جوانان انقلابی و بسیجی و عدالتخواهند که بهترین تشخیص را در شرایط کنونی می‌دهند و معتقدند باید در صحنه بمانند و بیدار باشند و آگاهی دهند و مردم را برای اثرگذاری بیشتر و مطالبه از مسئولین جهت اخراج بازرسان آژانس و انتقام سخت و عینی و مشخص در صحنه نگاه داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: