« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
به گزارش ؛پایگاه خبری آوای رودکوفمجمع نخبگان ایران، در پی شهادت دانشمند معظم، دکتر محسن فخری‌زاده پیام تسلیتی صادر نمود.


متن این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
انالله و انا الیه راجعون

 بیانیه مجمع نخبگان ایران به مناسبت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده؛ دانشمند بی‌بدیل فیزیک هسته‌ای

بار دیگر دشمنان عزت و سربلندی کشورمان، در آستانه شکست بزرگی که در اغلب عرصه‌های بین‌المللی، سیاست خارجی، اقتصادی و درمانی و حتی در سیاست داخلی و در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، نصیب‌شان شده است، با تکیه بر ذات درنده‌خو و تروریست خود، یکی از شاخص‌ترین دانشمندان نخبه‌ی هسته‌ای کشورمان، شهید دکتر محسن فخری‌زاده را در عملیاتی انتحاری و تروریستی، به شهادت رساندند و آشکارا عزم خود را برای ایجاد ناامنی در جامعه علمی و دانشگاهی، جلوگیری از روند کم‌نظیر رشد فنی، مهندسی صنعت هسته‌ای کشور و ضربه زدن به سیستم امنیتی کشور نشان دادند.

تجربه گران‌سنگ سالیان اخیر، نیک به ما آموخته است که استانداردهای دوگانه و چندگانه، نه یک لغزش و استثناء و یا ناشی از فشارها و سلیق شخصی فلان رهبر این کشورها، بلکه یک فرهنگ پذیرفته شده و اجرایی در به اصطلاح، مدیریت جهانی است. شوربختانه آنچه در سالیان اخیر و با تمرکز بر حذف دانشمندان و نخبگان کشورهایی که برای استقلال خود هزینه می‌دهند و سختی به جان می‌خرند، اجرایی شده است، شنیع‌ترین نوع تروریسم دولتی، آن هم درون خاک کشورمان است و این در حالی است که این یاغیان صاحب دولت مدرن، برای مثلا یک تهدید تلفنی در خاک خود، جهان را به تلاطم وا می‌دارند.

 این فرهنگ مشمئزکننده مدیریتی، خود بهترین گواه بر درستی پافشاری‌ها و خون دل خوردن‌ها در جهت مجهز شدن به امکانات دفاعی و بازدارنده و سند متقن و جواز لازم و کافی برای تلاش دانشمندان و نخبگان و پژوهشگران در راستای تولید دانش بومی و نگاه به درون است.

 مجمع نخبگان ایران ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت غیور و صبور ایران، خانواده شهدای گرانقدر این واقعه تروریستی و جامعه علمی و دانشگاهی کشور، انزجار خود را از این عملیات مذبوحانه و بزدلانه اعلام داشته و از مسؤولان امنیتی و انتظامی کشور تقاضا دارد تمام تلاش خود را برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت وقیحانه به کار بندند.

 مجمع نخبگان ایران به عنوان یکی از نهادهای مردمی و غیردولتی فعال و مستقل در عرصه علمی، پژوهشی و توسعه پایدار کشور که بسیاری از علماء، دانشمندان، نخبگان و کارشناسان حوزه‌های مختلف را نمایندگی می‌کند، از مسؤولان بلندپایه کشور انتظار دارد اهتمام حداکثری خود را در راستای صیانت و حفاظت از سرمایه‌های منحصربه‌فرد علمی و پژوهشی کشور به کار بسته و اجازه ندهند شکستهای پی در پی دشمنان قسم‌خورده کشورمان، در سایه اینگونه وقایع، دچار غفلت و فرافکنی شده و تروریستهای دولتی و عاملان کشورهایی که صراحتا حذف دانشمندان ایرانی را بارها و بارها به عنوان برنامه راهبردی خود مطرح نموده‌اند، فرصت طرح‌ریزی برنامه‌های خود را فراهم ببینند.

مجمع نخبگان ایران، این نوید را نیز به مردم سرفراز ایران اسلامی می‌دهد که شهید محسن فخری‌زاده، هر چند یگانه و راهبری کم‌نظیر، اما نه یک فرد، بلکه یک فرهنگ و فرآیند تثبیت‌شده و متکثر است که دهها و صدها همچون او، پرچم پیشرفت علمی و دانشی و مهارتی کشور را عزتمندانه، بر فراز نگاه خواهند داشت و نصیب دشمنان کشور، جز خسران و شکست نخواهد بود.

جوانان فرهیخته، دانشمند و دلسوز ملک و ملت، ذخیره‌های بی‌پایان سربلندی و عزت کشور و وارثان ارزشمند راه و روش شهید فخری‌زاده هستند که با تکیه بر آنان و حمایت از تلاش‌ها و انگیزه‌های‌شان، دستیابی به افق‌های روشن برای ملت ایران، دور نخواهد بود.

دبیرکل و شورای عالی مجمع نخبگان ایران – هفتم آذر ۹۹
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: