« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
✍️ سعید آتشبار؛ دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان ک‌وب
اشرافی‌گری و فاصله‌های زیاد با توده‌ی مردم در زندگیِ برخی از مدیران و خواص سیاسی، بلای جان نظام شده است و کام ملت را تلخ کرده است. آقایان دست بردارید!
پایگاه خبری آوای رودکوف- سعید آتشبار: تصاویر و کلیپی از مراسم جشن فرزند یکی از چهره‌های شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی منتشر شد که ذکر نکاتی چند دراین باره ضروری‌ست؛

1️⃣ قبلاً نوشته بودم که انعکاس مسائل و اتفاقات درون محدوده‌ی منازل شخصی افراد در فضای مجازی بلحاظ اخلاقی و شرعی صحیح نیست و از حیث حقوقی نیز قابلیت پیگیری دارد. اتفاقات آقای نجفی، زن آبادانی و همین مساله‌ی موردنظر و البته موارد دیگر، نمونه‌هایی از مواجهه‌ی غلط با چنین مسائلی‌ست.

➖پُرواضح است انعکاس منازل اشرافی، خودروهای لوکس و مناسبات اقتصادی مبهم که نمودی از سبک زندگی و فاصله‌ی نجومی سطح زندگی بخشی از مسئولین و خواص با توده‌ی مردم است و بدون کنکاش در چهارچوب منزل شخصی افراد، عینیت یافته است، نه تنها خالی از ایراد نیست بلکه درست و ضروریست.

2️⃣ حال که منعکس شد، باید گفت این مسئله، جلوه‌های پنهان سبک زندگی و نظام ارزشی و هنجاری برخی از مدعیان فضای انقلابی و فاصله‌ی نجومی آنان از مردم را مشخص کرد. مدتی پیش نیز یکی از مدعیان این فضا در استان، در مصاحبه‌ای با افتخار اظهار کردند که من زندگی لاکچری دارم!

3️⃣ سبک زندگی اشرافی و توجیه زندگی‌های لاکچری، اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد، ریش‌دار و بی‌ریش ندارد. سردار و عمامه به سر، کت و شلواری و کرواتی ندارد. اساساَ مساله، فراتر از جناح و ایدئولوژی‌های متضاد است. بلکه خود، یک طبقه است. یک شبکه است.
شبکه‌ای که آنچنان منافع و وجوه مشترک دارند، که مرزهای فکری و جناحی را در نوردیده است و یک فرد مذهبی و موسوم به ارزشی بودن را در کنار یک عنصر سکولار و لیبرال و بر سر یک سفره می‌نشاند.

➖لذا بعضی از رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب که در مساله‌ای بمراتب حادتر و بنیادی‌تر که شبکه‌ای فامیلی و گسترده‌ای از اشرافیت سیاسی و اقتصادی در استان و بلکه کشور را نمایندگی می‌کردند، مُهر سکوت بر لب دوخته بودند، هم‌اکنون با نگاه جناحی در حال پرداختن به موضوع هستند. در مساله نماینده‌ی سابق گچساران چرا ساکت بوده اید؟!

 اشرافی‌گری و سرمایه‌داری، چپ و راست ندارد!

4️⃣ آیا شانا و اصولگرایان استان ک‌وب هم‌اکنون نباید پاسخگو باشند و به مردم و طرفداران خود توضیح دهند؟!

اینان بدون توجه به معیار ساده‌زیستی و غیراشرافی بودن، و شاخص قراردادن تمکن مالی برای نامزد لیست مطلوب و مدعی ولایت، گزینه‌هایی را در استان بر جریان انقلابی تحمیل کردند.

5️⃣ اشرافی‌گری و فاصله‌های زیاد با توده‌ی مردم در زندگیِ برخی از مدیران و خواص سیاسی، بلای جان نظام شده است و کام ملت را تلخ کرده است. آقایان دست بردارید!



اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: