« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
ازگیل میوه‌ای سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، آهن و... است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سنگ کلیه، فشارخون، التهاب‌های روده‌ای و … کاربرد دارد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-مهندس معصومه صادقی:مقادیر قابل توجه آهن موجود در میوه ازگیل با افزایش تولید هموگلوبین و بهبود اکسیژن رسانی به اندام های بدن، به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند.

اندازه 100 گرم آن مقدار 0.5 گرم پروتئین ، 74 گرم رطوبت ، 0.1 گرم چربی، 88 کالری، 1.3 گرم فیبر رژیم غذایی و 24 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. این ماده شامل 15٪ آهن ، 5٪ ویتامینB1، 4.10٪ کلسیم، 2.31٪ ریبوفلاوین، 1.25٪ نیاسین، 1٪ پروتئین و 0.29٪ چربی است.

ازگیل حاوی مقادیر زیادی ویتامین B2، B1،C و A است، همچنین برای خواص دارویی آن استفاده می شود. این گیاه حاوی تانن، پروتئین، اسیدهای آلی طبیعی و پکتین با مقدار کمی کربوهیدرات است. مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم نیز در این میوه یافت می شود که به تقویت سلامت سیستم ایمنی کمک می کند. مصرف روزانه این میوه برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و کبدی مفید است. با سم زدایی و آبرسانی اندام ها و بدن سلامتی را تقویت می کند.

ازگیل میوه‌ای سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، آهن و... است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سنگ کلیه، فشارخون، التهاب‌های روده‌ای و … کاربرد دارد.

میوه ازگیل از قند کمی تشکیل شده است و یکی از میوه‌های بسیار مناسب برای افراد دیابتی می‌باشد. همچنین سرشار از فیبر است که به کنترل قند خون کمک می‌کند.

ازگیل حاوی مقدار زیادی فیبر است. این ترکیب، خواص فیزیولوژیکی بسیاری برای بدن دارد. اول این‌که به حفظ آب و چربی کمک می‌کند و مصرف آن باعث جلوگیری از بیماری‌های مربوط به اختلالات قلب و رگ‌های خونی می‌شود.

ازگیل، میوه‌ای با کالری پایین است. کالری هر قسمت از آن حدود ۴۰ تخمین زده می‌شود. به علاوه، ازگیل باید به آرامی جویده شود و این به دلیل فیبر محلول در آن است. این باعث کاهش حس اضطراب می‌شود، همچنین فیبر، جذب چربی را کند می‌کند.


4/1 ترکیب ازگیل از پکتین تشکیل می‌شود. این، ترکیبی از تجمع قندهای ساده است. پکتین یک ماده جاذب روده‌ای است که از ایجاد برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، به ویژه در پایین آوردن کلسترول نقش دارد.

پتاسیم یکی از مواد تشکیل دهنده ازگیل است. این ماده، توانایی حفظ تعادل سطح آب در بدن را دارد، رشد سلولی را افزایش می‌دهد و در عملکرد درست بدن، سیستم عصبی، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها نقش دارد.

دیگر ماده موجود در ازگیل، مس است. این ماده معدنی، فواید متعدد دارد، تولید سلول‌های خونی را افزایش می‌دهد، به عملکرد مناسب رگ‌های خونی و عصب‌ها کمک می‌کند، سیستم ایمنی را تقویت کرده و به جذب آهن در بدن کمک می‌کند.

مانند هر میوه دیگر، بیشترین قسمت ازگیل آب است. ۱۰۰ گرم ازگیل، ۸۷ گرم آب دارد. به همین دلیل، مصرف ازگیل در بهار، تابستان یا زمان‌هایی که بدن، مایعات زیادی دفع کرده است، توصیه می‌شود.

ازگیل یکی از میوه‌هایی است که سرشار از پتاسیم است. به همین علت برای افرادی که مبتلا به فشارخون بالا می‌باشند، مناسب است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به فشارخون بالا، باید مصرف مواد غذایی سرشار از سدیم را کاهش دهند و در عوض مصرف مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم و کلسیم را افزایش دهند. از این رو مصرف میوه‌هایی که سرشار از پتاسیم می‌باشند مانند موز، گوجه‌فرنگی، زرشک، ریواس، ازگیل و… برای این افراد بسیار مناسب است.

یکی از مواد تشکیل دهنده ازگیل، کلسیم است. این ماده معدنی، بیشترین حد را در بدن دارد که باعث حفظ استخوان‌ها و دندان‌ها شده و در عملکرد درست آنها نقش دارد.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که چای و دمنوش برگ ازگیل به دلیل مقادیر بالای اسید اورسولیک موجود در آن، مانع از از دست دادن مواد معدنی بدن شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

زیاده روی در مصرف میوه ازگیل به دلیل مقادیر بالای کلسیم که دارد، خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

برای ورود به سرویس گیاهان دارویی پایگاه خبری آوای رودکوف اینجا را کلیک کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: