« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
جهان
سفارت آمریکا در واکنش به حمله راکتی شامگاه سه‌شنبه به منطقه سبز بغداد و پیرامون سفارت آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.
خبرگزاری فارس: سفارت آمریکا در واکنش به حمله راکتی شامگاه سه‌شنبه به منطقه سبز بغداد و پیرامون سفارت آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، سفارت آمریکا در عراق در بیانیه‌ای آورده است: «دولت آمریکا بشدت حمله راکتی روز گذشته در بغداد را که به کشته شدن یک کودک عراقی و زخمی شدن دو غیرنظامی دیگر عراقی منجر شد محکوم می‌کند.»

در ادامه بیانیه آمده است: «قانون‌شکنان به ایجاد بی ثباتی در عراق، کشتن شهروندان عراقی و تهدید حاکمیت عراق ادامه می‌دهند. از دولت عراق می‌خواهیم کسانی را که همچنان به کارهای خشونت‌آمیز علیه کشور عراق ادامه می‌دهند، دستگیر و محاکمه کند.»

فرماندهی عملیات مشترک عراق شامگاه سه شنبه از اصابت هفت فروند راکت به منطقه سبز بغداد خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، سامانه دفاعی آمریکا موسوم به «سی رم» که طی ماه‌های اخیر در سفارت خود در بغداد مستقر کرده، نتوانسته، اهداف را منهدم کند.

پایگاه خبری صابرین نیوز هم به دنبال آن اعلام کرد که گروه ناشناخته و موسوم به «اصحاب کهف» به صورت رسمی مسئولیت شلیک راکت به سمت سفارت آمریکا در بغداد را برعهده گرفته و گفته است که این اقدام به تلافی بازداشت سه تن از رزمنده‌های این گروه در شهر فلوجه به دست نیروهای آمریکایی صورت گرفته است.

با این حال، اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، جنجالی بر سر احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضدآمریکایی در عراق به راه افتاد و منابع مختلف از احتمال حمله واشنگتن به گروه‌های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

گروه‌های مقاومت عراق هرگز مسئولیت چنین حملاتی را نپذیرفتند و با وجود تأکید بر ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می‌گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین