« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، شاه تره از دسته سبزیجات با طبع گرم و خشک و سرشار از ویتامین ث است. استفاده از عرق این گیاه برای درمان بیماری های پوستی بسیار مفید است.

یرقان از دسته بیماری هایی است که با خوردن این گیاه تسکین می یابد. خوردن دم‎ كرده این گیاه سمومی كه در كبد جمع شده‎ را دفع می‌کند.

برای تقويت مزاج يك هفته دم‎ كرده این گیاه را استفاده نموده و 2 هفته استراحت کنید و مجدداً يك هفته استفاده كنيد.

شاه تره از بين برنده سودا است. صفرا را كم مي‎كند. سرمه تهیه شده از برگ این گیاه، برای تقویت چشم مفید است. دم‌ کرده آن اشتها آور است. برای درمان کهیر مناسب است؛ به‌ طوریکه كسانی كه بدن آن‎ها كهير زده است شاه‎ تره و سدر را با ماست مخلوط نموده و بدن را بشويند.

برای درمان خنازير می‌توانید 20 گرم شاه‎ تره در 500 سی‎ سی آب 20 دقيقه دم‎ كرده روزی 3 فنجان ميل کنید. این گیاه ادرارآور است. مخلوط این گیاه با عسل و تمبر هندی برای تقویت روده و معده مفید است. برای رفع گرفتگی كبد و طحال مفید است.

برای جلوگيری از روييدن مژه‎ هايی كه برمی ‎گردد (يعنی داخل چشم مي‎رود) می ‎توان از عصاره برگ شاه تره با عسل مخلوط نموده و به مژه بكشيد. برای برطرف كردن جوش‎ ها و زخم دهان جوشانده این گیاه را مزه مزه كنيد. كسانی كه يبوست دارند می ‎توانند از دم‎ كرده این گیاه استفاده كنند.

برای گزش زنبور مي‎ توان از ضماد شاه ‎تره استفاده كرد. برای درمان تبخال 30 گرم گياه خشك را در 500 سی‎ سی آب جوشانده و تبخال را بشوييد. براي عفونت لثه از دم‎ کرده این گیاه مزه مزه كنيد.
خانم‎ هايي كه به سن يائسگي نرسيده‎ اند ولي قاعدگی آن‎ها قطع شده است مي‎توانند از دم‎ كرده این گیاه به مدت 8 روز در ماه استفاده كنند و چنانچه بعد از 8 روز استفاده به مدت 10 روز قاعدگي باز نشد سپس 8 روز ديگر استفاده كنند.

این گیاه برای درمان بواسیر مفید است. مسهل اخلاط سه‌ گانه است. شستن چشم با رقیق ‌شده شیره این گیاه برای درمان چشم ‌درد مفید است.

كسانی كه صورت آن‎ها برافروخته است می ‎توانند از ريشه این گیاه به مدت 8 روز نصف استكان صبح و نصف استكان بعدازظهر استفاده كنند. این گیاه را زنان حامله استفاده نكنند.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: