« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
سرویس گیاهان داروئی:
گیاه داروئی چوب چینی در کتب طب سنتی به نام‌های عشبه، عشبه مغربیه، عشبه النار، عشبه چینی معروف است و در بازار دارویی هم با نام چوب چینی و ریشه چینی و ریشه سال سپاری معروف است. طبیعت این گیاه گرم و خشک است و اندام مورد استفاده آن ریشه و گل است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛گیاه داروئی چوب چینی در کتب طب سنتی به نام‌های عشبه، عشبه مغربیه، عشبه النار، عشبه چینی معروف است و در بازار دارویی هم با نام چوب چینی و ریشه چینی و ریشه سال سپاری معروف است. طبیعت این گیاه گرم و خشک است و اندام مورد استفاده آن ریشه و گل است.


بهترین زمان استفاده از این گیاه در فصلی است که هوا معتدل یا سرد باشد؛ به‌طوریکه اواخر زمستان و اواخر پاییز زمان مناسبی برای استفاده از این گیاه است.

ساقه این گیاه زیرزمینی است که ریشک ها به آن متصل است. رنگ آن سرخ و شکل آن کمی متورم شبیه گلابی به حجم یک مشت، سنگین و گره دار و طعم آن کمی شیرین است. طول قطعاتی از آن که در بازار عرضه می شود در حدود ۱۵-۲۰ سانتیمتر است. گیاه آن تا ارتفاع ۲-۳ متر می‌رسد. شاخه‌های آن پر، سخت و شبیه شاخه‌های یاس است.

طبق نظر دانشمندان و نویسندگان معاصر این گیاه مدتها به‌عنوان مقوی نیروی جنسی و معالج اغلب بیماری‌ها معرفی می‌شود. گیاه داروئی چوب چینی قابض و مسکن درد است و به خصوص برای دندان‌درد مفید است. رقیق‌کننده خون، معرق، خواب‌آور، بازکننده انسداد خون و مقوی معده است، همچنین خشک‌کننده رطوبت‌هاست.

چوب چینی برای حواس‌پرتی، چرت زدن، اقسام مالیخولیا، امراض سوداوی، زخم‌ها، زخم‌های کلیه و مثانه مفید است. این دارو باید حتما تحت نظر پزشک و در شرایط خاص مصرف شود. در طول مصرف این گیاه از مصرف مواد غذایی با طبع سرد،ماست، ماهی و ترشی پرهیز شود.
مصرف این گیاه در دوران حاملگی، شیردهی و اطفال زیر سه سال ممنوع است همچنین این گیاه در افراد زیر ۱۴ سال با احتیاط مصرف شود. معده در هنگام مصرف این گیاه باید سبک باشد.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: