« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
آویشن درختچه ای کوتاه و پر شاخه است. شاخه های علفی آن پوشیده از برگ هایی در قسمت فوقانی ساقه است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:مواد مغذی موجود در آویشن به فولیکول های مو برای رشد کمک می کند. گردش خون کف سر را افزایش می دهد. مالیدن مخلوط روغن زیتون و روغن آویشن را به پوست سر باعث رشد مو و سالم تر شدن براقی موها می شود.

آویشن درختچه ای کوتاه و پر شاخه است. شاخه های علفی آن پوشیده از برگ هایی در قسمت فوقانی ساقه است. گل های سفید ریز آن به طور چتری و منفرد می رویند. میوه آن فندق چهار قسمتی است. گیاه آویشن گیاهی است علفی با ساقه های کرکدار و سفید از خانواده نعناع که سرشاخه های گل دار و برگ، آن قابل استفاده است.


آویشن دارای خواص ضدباکتری فوق العاده ای است و برای مبارزه با باکتری های که باعث آکنه در پوست میشود مفید است. آویشن اغلب به عنوان یک ماده در کرم های آکنه و شستشوی صورت استفاده می شوند.

آویشن با از بین بردن باکتری های که باعث ایجاد مشکلات پوستی مختلف می شوند، در حفظ سلامت پوست کمک می کنند. روغن آویشن را میتوان با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کرد. این یک تونر پوستی ملایم است و میتوان برای انواع پوست ها استفاده کرد.

سالهای مدیدی است که آویشن به خاطر مزایایش برای مو شناخته شده است. روغن اسانس آویشن باعث رشد مو می شود و با مشکلات مختلف مو مبارزه می کند.

استفاده از روغن آویشن به تنهایی یا با سایر مواد دیگر میتواند موها را ضخیم و درخشان کند و از ریزش آن نیز جلوگیری کند.

با توجه به خواص ضد باکتریایی، می تواند پوست سر را تمیز کند و در درمان شوره سر موثر است. این گیاه اغلب به عنوان یک عنصر در شامپو یا نرم کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

چای آویشن به منظور تقویت هضم خوب و کاهش گاز و نفخ شناخته شده است، همچنین حاوی روغن هایی است که می تواند زخم معده را درمان کند.

آویشن یک منبع عالی از آهن، کلسیم و منگنز است. این مواد معدنی نقش مهمی در سلامت، رشد و تراکم مناسب استخوان ها و کاهش مشکلات استخوانی ایفا می کند.

این گیاه به دلیل اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی که دارد از التهاب مزمن جلوگیری می کند که یکی از علل عمده بیماری های قلبی است. رگ ها و شریان ها و فشارخون را کاهش می دهد و قلب را تقویت می کند، درکل یک تونیک بسیار عالی برای بهبود سلامت قلب است، زیرا قلب را قادر می سازد تا کارامدتر عمل کند.

آویشن یک منبع عالی از آهن است. که مصرف تقریبا 20 درصد آن برای تامین مواد معدنی در طی روز توصیه می شود. آهن برای توصیه گلبول های قرمز و تولید انرژی موثر است ؛ کمبود ُآهن سبب کم خونی، خستگی و افزایش حساسیت به عفونت می شود. گنجاندن آویشن در رژیم غذایی در پیشگیری و درمان کم خونی و سایر اختلالات خون کمک می کند.

این گیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی باعث جلوگیری از عفونت و بیماری ها می شود. روغن موجود در آویشن با افزایش امگا3، در مغز به حفظ سلول های بدن و کاهش روند فرایند پیری کمک میکند.آویشن یک تونیک انرژی بزرگ برای بدن محسوب می شود.

در خوردن آویشن نباید زیاده روی کرد زیرا باعث بروز آلبومین در ادرار می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: