« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
 ایرنا: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن ایرانی کرونا مراحل آزمایش حیوانی را رد کرده و از اواسط آبان ماه امسال وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود.

سعید نمکی اظهار داشت: مراحل تست واکسن کرونا با چهار یا پنج گروه در کشور در حال دنبال شدن است و ۲ یا سه گروه پیشرفت خوبی داشته و طبق استانداردهای جهانی، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر بیماری و واکسن دچار تغییرات بنیادین و دگرگونی نشود، ما در رابطه با ساخت واکسن شیوه‌های خوبی را پیش برده ایم و به سازمان جهانی بهداشت هم این موارد را اعلام کرده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امید است با این روند در آینده نزدیک خبرهای خوبی را برای مردم ایران در رابطه به واکسن کرونا داشته باشیم.

نمکی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه بیان کرد: کاستی در وزارت بهداشت وجود ندارد و هیچ بیماری با کمبود امکانات بیمارستانی روبرو نشده است.

وی تاکید کرد: آنچه ما را گرفتار این امواج کرده به علت رعایت‌نکردن دستورالعمل‌ها و موارد بهداشتی است و عدم برخورد قاطعانه با هنجارشکنان از دیگر مواردی است که موجب این امر شده است.

وی اضافه کرد: عدم برخورد با قانون شکنان ضعف بزرگی در مدیریت بیماری کرونا در کشور است و باید نظارت لازم در اتوبوس‌ها، هواپیماها و سایر مراکز صورت گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر تشخیص زودرس، قرنطینه زودرس و اجبار به ماندن در منزل به مدت ۱۴ روز به درستی اعمال شود، خبرهای خوبی را در خصوص کنترل بیماری در آینده شاهد خواهیم بود.

نمکی در رابطه با موضوع کمبود انسولین در کشور نیز گفت: انسولین بسیار بیشتری نسبت به سال گذشته وارد کشور شده که نوع اول آن در کشور به اندازه کافی وجود دارد.

وی بیان کرد: انسولین به اندازه کافی وارد کرده ایم و افراد نیازمند با کارت ملی می‌توانند تحویل بگیرند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

 در حال حاضر بیش از ۵۳۴ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و افزون بر ۳۰ هزار و ۷۰۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: