« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد وضعیت کرونایی شهرستان بویراحمد را خطرناک اعلام کرد و گفت: هرگونه تجمع ممنوع است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ حسین کلانتری در نشست ستاد استانی کرونا ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: شرایط در شهرستان بویراحمد در وضعیت خطرناک قرار دارد و این وضعیت در شهرستان‌های دنا و مارگون و دیگر شهرستان‌ها نیز احتمال بروز دارد.

وی افزود: نگهداری و مراقبت از بیماران کرونایی در محیط‌های بیمارستانی بسیار دشوار است و کادر درمان در این زمینه متقبل زحمات زیادی می‌شوند و همانطور نیز از دست دادن یک فرد برای خانواده تلخ و جانفرسا هست، اما اگر خواهان مواجه نشدن با چنین تلخی و سختی هستیم باید از حضور در اجتماعات و تردد بی‌مورد خودداری کنیم.

کلانتری خاطرنشان کرد: در این ایام در تالارها و منازل برگزاری جشن‌های عروسی بصورت شلوغ ممنوع بوده و تشییع جنازه با حداقل جمعیت و حضور بستگان درجه یک صورت بگیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: هیچ اداره و سازمانی حق ارائه فراخوان را ندارد و آموزشگاه ‌هایی که احتمال خطر در آنها می‌رود تعطیل شوند، ادارات، سازمانها، کلنیک‌ها و مطب‌ها حضور افراد را به سمت نوبت دهی حضور حداقلی ببرند.

وی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل کافی نیست و هم اکنون پلیس پای کار آمده‌است و راننده‌گانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند جریمه می‌شوند، پس باید همت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد.

  وی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای فرهنگ سازی رعایت پروتکلهای بهداشتی تاکید نمود و افزود: شرایط کنونی شبیه حضور در یک میدان جهاد است و بدون تعارف هر کس با هر توان و ظرفیتی باید برای عبور از این بحران تلاش کند.

کلانتری بیان کرد: با عنایت ویژه‌ای که مقام معظم رهبری و وزارت بهداشت داشته‌اند، در این ایام اعتبارات مناسبی به استان اختصاص داده‌اند و تلاش شده‌است که با پرداخت مطالبات پرسنل و کادر درمان و خرید تجهیزات و امکانات لازم با تمام توان در مسیر قطع زنجیره کرونا تلاش کنیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لیست افرادی را که باید در قرنطینه باشند، به استانداری اعلام شود و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، مراجع قضایی و نظامی همکاری لازم برای عدم حضور این افراد در جامعه برای کاهش شیوع ویروس کرونا باشیم.

کلانتری خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه علوم پزشکی به فردی اعلام کرده باشد که باید در قرنطینه به سر ببرد ولی فرد بی‌توجه در جامعه حضور پیدا کند و سلامتی مردم را به خطر بیاندازد، این موضوع قابلیت پیگیری قضایی دارد و بدون تعارف با چنین افرادی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: