« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
استان اصفهان؛
نشست بررسی دستاوردهای فناورانه دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف رفع موانع تولید انبوه این محصولات، ظهر امروز چهارشنبه 23 مهرماه و با حضور جمعی از مسئولان ارشد نظارتی و حوزه سلامت استان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ابتدای این دیدار، گزارشی از تلاش های علمی و فناورانه مجموعه های مختلف علمی این دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کوید ۱۹ در کشور ارایه کرد‌.

دکتر سید مهدی ابطحی با بیان این که همیشه به دانشگاه ها نقد بوده است که تحقیقات کاربردی ندارد، گفت: در طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان اثربخشی اجتماعی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی خدمات فناورانه این دانشگاه را در ادامه این رسالت اجتماعی و خدمت به نظام سلامت کشور دانست و تصریح کرد: دانشگاه در مدت کوتاهی امکانات و شرایط لازم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان را فراهم کرد تا امروز که توانسته است محصولاتی از جمله ماسک های سه لایه و N95N95، کابین های ضدعفونی UVC و کیت تشخیص کرونا را به کشور عرضه نماید.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اخذ حمایت نهادهای مرتبط با صدورمجوزهای سلامت محور را از مهمترین دلایل تشکیل این نشست خواند و افزود: اعتبار علمی و فناوری این دانشگاه پشتوانه محصولات تولیدی فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان است و نیاز است وزارت صمت و سازمان غذا و دارو، برای تسریع در ارایه این خدمات به مردم در خصوص صدور پروانه بهره برداری و دریافت مواد اولیه، از این مجموعه ها حمایت نمایند.

در این نشست، سه تن از مدیران شرکت های رویشی دانشگاه صنعتی اصفهان، محصولات دانش بنیان خود در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا را معرفی و چالش های پیش رو به منظور توسعه این دستاوردها را ارایه نمودند.

دکتر صبیحه سلیمانیان زاد رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیر شرکت نانو زیست صنعت اهورا، با ارایه پروژه کیت تشخیص سریع کرونا و دستگاه الکتروریسی نانو الیاف، دکتر محمد ذره بینی مدیر شرکت اتصا با ارائه پروژه ساخت دستگاه و تولید ماسک های سه لایه و N95 و دکتر علی مالکی از شرکت نورا صنعت با ارائه فناوری های ساخته شده در بخش ضدعفونی سطوح و هوا از طریق اشعه UVC ، گزارشی از ساخت و تولید این فناوری ها ارائه کردند.

دکتر ابوالفضل اصلانی، معاون‌ غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این نشست با بیان این که تلاش های دانشگاهیان در دوران کرونا سبب شده است امروز از نظر دارو و ماسک وضعیت خوبی داشته باشیم گفت: ۵۰ شرکت در زمینه تولید ماسک های چند لایه با ظرفیتی بالغ بر 50 میلیون قطعه در روز فعال هستند و حدود ۱۰ میلیون قطعه ماسک نیز آماده توزیع است.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیاز به خودکفایی در تأمین ماده اولیه تولید ماسک های چند لایه (ملت بلون) را ضروری دانست و تأکید کرد: نیاز استان اصفهان روزانه سه تن ملت بلون و ۵۰ تن در کل کشور است و درنظر داریم از پتانسیل خوب دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه تولید ملت بلون کمک بگیریم.

وی در ادامه تولید گان، لباس کاور و دستکش های جراحی را از جمله نیازهای کادر درمان دانست و خاطرنشان کرد: توانمندی های علمی و فنی دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند در جهت تأمین اقلام بهداشتی مؤثر واقع شود.

اصلانی با اشاره به این که به محصولات تولید دانشگاه و تلاش های محققان اعتقاد کامل وجود دارد تصریح کرد: همچون گذشته از هیچ حمایتی در جهت صدور مجوز و اعطای استانداردهای لازم دریغ نخواهیم کرد.

 ابراهیم جلیلی جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نیز در بخشی از صحبت های خود با تقدیر از تلاش های دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: با وجود اساتید توانمند دانشگاه، زیربنای اصلی تولید و تجارت در دانشگاه معنا و مفهوم می گیرد.

وی افزود: امروز با مشارکت واحدهای تولیدی، بسیج اصناف و دانشگاه، استان اصفهان در زمینه تولید ماسک به خودکفایی کامل رسیده است.

جلیلی با تأکید براین که گلوگاه تولید ماسک امروز تأمین ملت بلون است ادامه داد: تولید فعلی این محصول اولیه نسبت به نیاز کشور کم است و دانشگاه صنعتی اصفهان می تواند در این حوزه کمک شایان توجهی داشته باشد.

وی حمایت از محصولات دانش بنیان حوزه سلامت به منظور تولید انبوه را نیازمند مجوزهای بهره برداری از سازمان غذا و دارو دانست و گفت: برای کسب پروانه بهره برداری، این سازمان در کنار دانشگاهیان است.

قائم مقام اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان و قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی استان اصفهان از دیگر میهمانان این دیدار بودند.

در پایان این نشست، مدعوین حاضر از دستاوردهای محققان و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا از جمله کیت تشخیص سریع کرونا، دستگاه الکتروریسی نانوالیاف، دستگاه تمام اتوماتیک ساخت ماسک های دیدن کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: