« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
طنز سیاسی به قلم وحید حاج سعیدی؛
حقیقت امر این روز ها به لحاظ اقتصادی مردم حال و روز خوشی ندارند و تمام حساب و کتاب هایشان در این بلبشوی اقتصادی به هم خورده است!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حقیقت امر این روز ها به لحاظ اقتصادی مردم حال و روز خوشی ندارند و تمام حساب و کتاب هایشان در این بلبشوی اقتصادی به هم خورده است!

یک عده مثل کشاورزان چوسان قدیم که دائم چشمشان به آسمان بود ، نگاه شان به تالار شیشه ای بورس است که مثل پائیز هی رنگ عوض می کند و سبز و سرخ می شود!

عده ای دیگر که به توصیه های جف بزوس ثروتمندترین فرد در تاریخ معاصر گوش کرده بودند و هر ماه مبلغی از درآمدشان را برای خودرو پس انداز کرده بودند، الان با آن مبلغ ماشین شارژی هم نمی توانند بخرند!

اوضاع مسکن هم طوری کشمشی شده است که تقریباً 40 میلیون نفر با حقوق شان که پول شیرینی هم حساب نمی شود، فقط می توانند در سال یک متر خانه بخرند و تازه این در صورتی است که حقوق شان را در یک بانک معتبر سرمایه گذاری کنند و به جای غذا خوردن، فتوسنتز کنند، با برگ درخت ستر عورت کنند، دور بیماری و مریضی را قلم بکشند، پیاده همه جا را گز کنند و باقی داستان ...

خط فقر هم حوالی ده میلیون تومان است و خط رشوه هم 500 میلیون تومان را رد کرده است تا جایی که 2 میلیون تومان شیرینی بچه ها محسوب می شود!

نمایندگان هم که با دقت نظر و ظرافت خاصی در حال بررسی و رصد کارشناسانه و مدبرانه مشکلات هستند  و منتظرند وقتی مشکلات به دنده آخر رسیدند و جا برای رگلاژ نداشتند، همان جا آنها آچار کشی کنند و برای همیشه رفع مشکل کنند!

اما در این گیر و دار عده ای پا را فراتر از موکت شان دراز کرده و خواستار حقوق مکفی، رفاه نسبی، ثبات اقتصادی، تامین داروهای ضروری و کالاهای اساسی، هوای پاک، شفافیت در امور و ... هستند که چندان مهم نیست چرا که اگر وقعی به خواسته های آنان نهاده شود دو روز دیگر خواستار اجرای قانون از کجا آورده ای و به کجا می خواهی ببری و هزار و یک رقم ان قلت دیگر هستند!

با این وجود لابلای این همه اخبار منفی و نومید کننده، تنها خبر امید بخش و بارقه امید، چراغ سبز آخوندی به کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری است که امید به خدا بیاید و نسخه سیب گندیده و پروژه مزخرف مسکن مهر را بپیچد و خیال ملت را راحت کند. در این صورت از هرم چهار گانه نیازهای مازلو( خوراک، پوشاک، مسکن و خودرو) فقط سه تای دیگر باقی می ماند!



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: