« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
غازیاغی (پاغازه، قازیاقی، پنجه غاز، پای غاز، پای زاغ، پای کلاغ، کلاغ پا) گیاهی است علفی و خودرو که در روی چمن ها و باغ ها می روید. از خانواده چتریان است. ارتفاع آن حدود 20 تا 30 سانتیمتر است و برگ های آن سه قسمتی است و به شکل پای زاغ و کلاغ است و از این جهت است که آن را کلاغ پا نامیده اند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:غازیاغی بعلت داشتن مقداری ویتامین ث به منظور تصفیه خون و جلوگیری از فساد و رقت خون مصرف می شود نیز دارای اثر اشتها آور، مدر، ملین و مسکن است.

نواحی مورد مصرف دارویی و خوراکی آن برگ گیاه است. مزه برگها کمی تند، قابض و کمی شیرین مزه هستند و کمی دارای رنگ زرد می باشند و ریشه آن دایره ای شکل و گره دار است و گره ها نیز دایره ای شکل می باشند رنگ ظاهر ریشه گیاه مایل به زردی هستند ولی چنانچه گرد شوند بسیار سفید رنگ می شود.


این گیاه دارویی دارای اسانس خیلی فرار و انواع پروتئین و نشاسته است.

تخم غازیاغی را دارای هورمون های گیاهی می دانند و بنا به این علت ترشحات غدد داخلی را تنظیم می کند و درضمن مدر، بادشکن و ضد عفونی کننده نیز است.

برای زیبایی و شادابی پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک می توان غازیاغی را در آب دم نموده و صورت را با آن شستشو نمود.


استفاده از غازیاغی در درمان ناراحتی های دیگری مثل تشنگی مفرط، نقرس، اسکوربوت، نفخ (همراه با عسل) و رماتیسم مفید است.

پماد بذر آن باز کننده زخمها و ترمیم کننده جای آنهاست.

بذر غازیاغی دارای هورمون های گیاهی بوده و ترشحات داخلی بدن را تنظیم می کند.

غرغره کردن شیره برگ تازه غازیاغی در موقع گلودرد های سخت مفید است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: