« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
یکی از مدیر عاملان شرکت تولیدکننده‌ی واکسن کروناویروس می‌گوید: «سال‌ها طول‌ خواهد کشید تا واکسن به دست‌ همه‌ی مردم جهان برسد».
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرانا، برای بازگشت به زندگی عادی قبل از کروناویروس، اغلب مردم به یک واکسن چشم امید دارند. بهتر است بدانیم که با وجود چند شرکت برای تولید واکسن و آزمایشاتی که هنوز به مرحله‌ی تولید نرسیدند، هم نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چند سال آینده به حالت عادی بر می‌گردیم.

حداقل تا ۴ سال دیگر این بیماری ریشه کن نمی‌شود

پیش‌بینی اخیر آنتونی فائوچی، پزشک زمینه‌ی ایمنی شناسی، که گفت: «واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ در دسترس آمریکایی‌ها است» ممکن است تنها یک هیجان زودرس باشد. مدیر عامل بزرگترین تولیدکننده واکسن در جهان به تازگی با پیش‌بینی نگران‌کننده‌ای می‌گوید: «واکسن کروناویروس تا سال ۲۰۲۴ هم ممکن است به همه‌ی مردم جهان نرسد».
شرکت تولیدکننده‌ی واکسن کروناویروس

آدار پوناوالا، مدیر عامل موسسه سرم هند، بزرگترین تولیدکننده واکسن جهان، در مصاحبه اخیر خود به روزنامه فینشال تایمز گفت: «چهار تا پنج سال طول خواهد کشید تا همه‌ی مردم جهام واکسن کروناویروس را دریافت کنند». به گزارش تایمز، موسسه سرم با پنج شرکت داروسازی بین المللی برای توسعه واکسن کرونا از جمله شرکت مستقر در ایالات متحده نواواکس و شرکت بریتانیایی-سوئدی AstraZeneca شریک شده است.

آمریکا به مردم جهان فکر نمی‌کند

این موسسه متعهد به تولید یک میلیارد واکسن کرونا شده است که نیمی از آن در حال حاضر به هند تعلق دارد. متاسفانه پوناوالا پیش‌بینی می‌کند که این تعداد واکسن کافی نخواهد بود. اگر واکسن کرونا در دو دوز تولید شود، مانند سرخک، جهان در واقع به ۱۵ میلیارد واکسن نیاز خواهد داشت. هیچ تولیدکننده واکسن دیگر هنوز متعهد به ساخت واکسن کرونا نشده است که این قضیه از نقطه نظر جهانی خوب به نظر نمی‌رسد.کارشناسان پزشکی دیگر، تصور می‌کنند که واکسن کرونا خیلی زودتر در دسترس قرار خواهد گرفت. با این حال فرانسیس کالینز، مدیر موسسه ملی بهداشت مریلند، در ماه ژوئیه گفت: «این یک «هدف کششی» بود، داشتن واکسن توزیع شده تا پایان سال چیزی است که هدف آمریکا از آن است». فاچی به تازگی گفته است: «این یک «شرط بندی امن» است که یک واکسن تا نوامبر یا دسامبر تأیید خواهد شد». اما این البته برای بقیه دنیا معنی چندانی ندارد.

چند دوز از واکسن در دست تولید است؟

به گزارش تایمز، موسسه سرم بزرگترین تولیدکننده واکسن در سطح جهانی بر اساس حجم است. این شرکت هر ساله ۱.۵ میلیارد دوز واکسن در بیش از ۱۷۰ کشور جهان برای بیماری‌های عفونی مختلف مانند فلج اطفال، سرخک، و آنفولانزا تولید می‌کند. این موسسه قرار است دوز واکسن کرونا را برای ۶۸ کشور تحت قراردادش با آسترازنکا و به ۹۲ کشور تحت قراردادش با نواواکس تولید کند.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین