« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
ایران؛
نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کرد: سهمیه استخدام که به استان‌ها داده شده‌است، که حدود ۲۵ هزار نفر آن‌ها بر اساس جدولی که به استان‌ها به نسبت نیاز، تعداد نیرو و جنسیت که تعیین شده است به استان‌ها ابلاغ شده و از سوی آموزش و پرورش تبدیل وضعیت به نیروی رسمی می‌شوند.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛ محمد وحیدی نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص جذب و استخدام معلمان حق التدریس گفت: در خصوص استخدام معلمان حق التدریسی و معلمان نهضت سواد آموزی، در چند نوبت کمیسیون آموزشی و تحقیقات مجلس با وزارت آموزش و پرورش جلساتی گذاشته‌است، با موضوعاتی از قبیل سازماندهی نیروی انسانی که تصمیمی مبنی بر استخدام افرادی که به صورت سنوات در آموزش وپرورش مشغول به کار هستند.

 وحیدی ادامه داد: بعضی از نمایندگان طرح‌هایی مبنی بر نحوه استخدام معلمان حق التدریس را به مجلس پیشنهاد داده‌اند که در صورت توافق بین وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات و سازمان امور اداری، این نیرو‌ها بر اساس یک مکانیزم قانون مندی تعیین تکلیف می‌شوند.

 وی همچنین در رابطه با استخدام نیرو‌های حق التدریسی گفت: بخشی از این نیرو‌ها در واقع بصورت حق التدریسی بودند و مشمول قوانین جذب هستند که بخشی از آنها در سال ۹۲ و بخشی در سال ۱۴۰۰ طبق قوانین تبدیل وضعیت می‌شوند.

 نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات عنوان کرد: سهمیه استخدام که به استان‌ها داده شده‌است، که حدود ۲۵ هزار نفر آن‌ها بر اساس جدولی که به استان‌ها به نسبت نیاز، تعداد نیرو و جنسیت که تعیین شده است به استان‌ها ابلاغ شده و از سوی آموزش و پرورش تبدیل وضعیت به نیروی رسمی می‌شوند.

 نماینده خراسان شمالی بیان کرد: بر اساس اصلاح قانون الحاقیه ۱۷ گروه هایی که استمرار خدمت داشتند، می‌توانند مشمول قانون الحاقیه شوند و برای جذب و استخدام در آموزش و پرورش دوره یک ساله آموزش در دانشگاه فرهنگیان ببینند و در صورت کسب موفقیت آمیز دوره‌ها به عنوان نیروی رسمی استخدام شوند. ولی در خصوص نیرو‌هایی که بعد از سال ۹۲ هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند که باید در چارچوب مجلس و وزارت آموزش و پرورش به یک جمع بندی کلی برسند تا بتوانند بر اساس یک قانون جدید، تعیین تکلیف و استخدام آموزش و پرورش شوند.

 وحیدی گفت: اصل ورودی همه نیرو‌ها بر اساس سند تحول و جامع علمی کشور و هم توصیه‌ی جدی که مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی فرمودند و اخیرا هم در جمع مدیران آموزش پرورش بصورت ویدئو کنفرانس اعلام کردند که در این سند، اهداف کلان و راهبرد‌های کلی مشخص شده است که باید بر اساس سیاستها، برنامه‌ی اجرائی تنظیم شود که باید در جذب معلمان، یک گزینش صحیح و خردمندانه انجام شود و اجازه‌ی ورود نیروی بی‌کیفیت به آموزش و پرورش داده نشود.

 همچنین وی در آخر عنوان کرد: که همه نیاز آموزش و پرورش از طریق کنکور تامین نمی‌شود، باید بین مجلس و دولت یک هماهنگی باشد، که نیرو‌های استخدامی از کانال دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شوند. به دلیل کمبود نیرو و بالا بودن نیاز آموزش و پرورش به استخدام نیرو، برای جبران کمبود نیرو از طریق ماده ۲۸ استخدام، از طریق آزمون ورودی یا از طریق تبدیل وضعیت اقدام می‌کند، که برای همه این گروه‌ها دوره اموزشی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند و بعد بصورت رسمی وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

منبع:میزان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین