« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
بررسی میدانی مهمترین مشکلات تربیتی دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی:
توصیه می‌شود والدین، معلمان، مربیان، مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش، یادداشت کوتاه زیر را مطالعه فرمایند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-داروین صبوری، پژوهشگر و جامعه‌شناس:در اردیبهشت ۱۳۹۸ در یک نظرسنجی و بررسی میدانی از معاونان آموزشی و پرورشی برخی مدارس تهران خواسته شد که مهم‌ترین مشکلات تربیتی دانش‌آموزان مدرسه خود را بنویسند.


نتایج آماری براساس دسته بندی بیشترین فراوانی پاسخ‌ها به شرح زیر است:

الف) در شش‌پایه‌ی دبستان، بچه‌ها چنین مختصاتی داشتند:

اکثرا تک‌فرزند هستند و لوس. همه‌چیز را برای خود می‌خواهند و دچار سوءتفاهم‌های رفتاری‌اند. تضاد تربیتی دارند و ارزش‌های خانه و مدرسه در این میان با هم نمی‌خوانند. چاپلوسی می‌کنند و فقر عاطفی والدین به شدت آنها را می‌آزارد. از پایه‌ی سوم به بعد، دچار کنجکاوی‌های جنسی می‌شوند و هیچ مشاوری نیست که به دردشان برسد. قدرت تحمل هم را ندارند و بچه‌های طلاق معمولا ضد نظم و همکاری می‌شوند. ارزش‌های مدرسه را قبول ندارند و معلمان خود را  ریشخند می‌کنند. حجاب و نماز را قبول ندارند و مدام می‌پرسند اگر حجاب خوب است، چرا اروپائیان حجاب ندارند و نماز نمی‌خوانند اما خوشبخت و شاد‌ هستند؟ سوالاتی فراتر از سن‌شان دارند و از مسائل فرهنگی و سیاسی پرسش می‌کنند. فضای مجازی از پایه‌ی پنجم به بعد به شدت اثرگذار است و اختلافات طبقاتی عظیم دارند. گاه یک دانش‌آموز حتی ناهاری برای خوردن ندارد و به معلمان و معاونان مدرسه مراجعه می‌کنند تا چیزی برای خوردن دست و پا کند.

ب) در مقطع متوسطه‌ی اول، بیشترین فراوانی با گزاره‌های زیر بود:

اغلب دانش‌آموزان اعتماد به نفس پائینی دارند، بر ضد ارزش‌ها رفتار می‌کنند و باورهای دینی له‌شده دارند. مواد مخدر و دخانیات مصرف می‌کنند که جانمایی مدرسه در بافتی خلاف‌کار، مزید بر علت است. پررو هستند و معلم را به هیچ می‌گیرند، شوخی‌های خطرناک می‌کنند و فحش‌های جنسی می‌دهند. سال‌ها قبل به غیرهم‌جنس خود گرایش داشتند اما امروز تمایلات هم‌جنس‌خواهانه در میان آنان مشهود است. فضای مجازی بیشترین تاثیر را بر رفتارشان دارد و الگوهای خود را از میان سلبریتی‌ها انتخاب می‌کنند.



منبع:کانال تلگرامی فرهنگ و توسعه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: