« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
پایگاه خبری آوای رودکوف:مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به خاصیت آنتی‌بیوتیکی برگ و گل پونه گفت: گیاه پونه تولید صفرا را تحریک و خون را متوجه پوست می‌کند و تسکین‌دهنده و آرام‌بخش است.

به گزارش بهداشت نیوز:  محسن پویان، طبیعت گیاه پونه را گرم و خشک و برای قطع سکسکه مفید دانست و گفت: این گیاه برای رفع آشفتگی و ناراحتی‌های معده و پاک کردن اخلاط سینه مفید است و برای بیماری استسقا و یرقان از آن استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر این که برگ و گل پونه خاصیت آنتی بیوتیکی و در رایحه درمانی برای غش کاربرد دارد، افزود: دم کرده این گیاه برای کمک به بهبود سرماخوردگی و زکام و رفع حالت تهوع و بی‌خوابی مفید است و نفخ معده را از بین می‌برد.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که عصاره پونه در مقابل ویروس تبخال، آنفولانزا و نیوکاسل فعال است، مقدار مصرف روزانه آن را ۸ تا ۱۰ گرم به صورت دمنوش اعلام کرد و افزود: این گیاه تولید صفرا را تحریک و خون را متوجه پوست می‌کند و تسکین‌دهنده و آرام‌بخش است.

منبع: روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: