« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
جهان؛
یک روزنامه فرانسوی مدعی شد که در هفته‌های گذشته چندین پیام میان فرانسه و حزب‌الله زد و بدل شده و پاریس مخالفتی با سلاح مقاومت لبنان ندارد.


پایگاه خبری آوای رودکوف- فارس نوشت: یک روزنامه فرانسوی مدعی شد که در هفته‌های گذشته چندین پیام میان فرانسه و حزب‌الله زد و بدل شده و پاریس مخالفتی با سلاح مقاومت لبنان ندارد.

روزنامه «فیگارو» فرانسه به نقل از یک منبع فرانسوی در بیروت به بیان محتوای دیدار میان مکرون و نماینده حزب‌الله، در سفر پیشین مکرون به لبنان پرداخت.

به نوشته این روزنامه در سفر پیشین مکرون به لبنان در ششم آگوست، او با «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء» وابسته به مقاومت نیز دیدار کرده و به وی گفته که خواهان همکاری با گروههای مقاومت برای «تغییر لبنان» است.

با این حال مکرون با دخالت در امور داخلی لبنان به نماینده گروههای مقاومت گفته بود که حزب‌الله باید از سوریه و یمن خارج شود و تمرکز خود را بر روی لبنان بگذارد.

فیگارو همچنین مدعی شد که در هفته‌های اخیر پیام‌هایی میان پاریس و حزب‌الله به دور از رسانه‌ها رد و بدل شده و یک منبع فرانسوی به این روزنامه گفته است که مکرون در این پیام‌ها به حزب‌الله گفته است: «در خصوص مسأله سلاح و دو سه موضوع دیگر که برای شما مهم است، قصد نداریم شما را تحت فشار بگذاریم. اما در مقابل حکومت را فعال کرده و خود نیز ایفای نقش کنید. ما نمی‌توانیم به این وضع ادامه دهیم که در این صورت مردم و حکومت غرق خواهند شد.»

رئیس‌جمهور فرانسه شب گذشته وارد فرودگاه بیروت شد گفت که هدف ابتدایی وی این است که در جریان کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان پس از انفجار بیروت قرار بگیرد.

او همچنین در مصاحبه با روزنامه پولیتیکو رهبران لبنانی را به نوعی تهدید کرد و گفت که سه ماه برای ایجاد تغییرات اساسی به آن‌ها مهلت می‌دهد و اگر تغییرات مدنظر وی رخ ندهد، اقدامات تنبیهی شامل لغو برنامه نجات مالی بین‌المللی (برای لبنان) و نیز تحریم طبقه حاکم این کشور را در پیش خواهد گرفت.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد. بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت که موجب استعفای دولت «حسان دیاب» و بروز بحران سیاسی در لبنان شد و دیروز (دوشنبه) «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان به سمت نخست‌وزیری رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین