« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی؛
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده از ممنوعیت دسته روی هیئت های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان لنده خبر داد.
 پایگاه خبری آوای رودکوف:حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف اظهار کرد: در ایام کرونا و در حالی که شهرستان لنده در وضعیت قرمز قرار دارد به این نتیجه رسیدیم که برنامه های این ایام با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.



ایشان با قدردانی از تمام هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای گذشته و برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در فضای باز مساجد و هیئت ها خاطرنشان کرد: در اکثر موارد موازین بهداشتی رعایت شده و در موارد جزئی نیز تذکر لازم به برخی هیئت‌ها و دسته‌جات داده شده تا مراقبت بیشتری را انجام دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده گفت: در محرم امسال به دلیل شیوع کرونا حضور دسته‌جات عزاداری را در بازار و محلات شهر شاهد نبودیم و در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی نیز حرکت دسته‌جات در بازار ؛ میادین شهر و گلزار شهدا ممنوع می باشد.

وی در مورد شیوه تعیین‌شده برای انجام آیین‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا افزود: عزاداری در این ۲ روز هیچ تفاوتی با چند روز قبل از آن ندارد و هر هیاتی تنها مجاز است در فضای باز محیط پیرامون خود عزاداری کند و حق حرکت از یک نقطه شهر به نقطه دیگر را ندارد و این قانون برای هیات هایی که معمولا به امامزادگان یا گلزار شهدای گمنام مراجعه می‌کنند، نیز صدق می‌کند.

حجت الاسلام الهی نیا افزود: استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری است و فاصله گذاری اجتماعی در همه مراحل این مراسم باید به نحو احسن رعایت شود.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین