« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
اگر شرایط لازم ایجاد بازارهایی از این دست فراهم گردد شرایطی نظیر وجود مکان مناسب همراه با امنیت، وجود پارکینگ، سایبان و آبخوری مناسب و ... شاهد بوجود آمدن عرضه و تقاضای متعادل ودر نتیجه قیمت گذاری رقابتی خواهیم بود.

 آوای دنا-بدری:وقتی به فلسفه و چرایی ایجاد جمعه بازارها در شهرهای خرد و کلان کشور نگاهی می اندازیم به وضوح هدف آنرا کنترل قیمت اقلام و مایحتاج شهروندان و در یک کلام به نفع جامعه مصرف کننده می بینیم چه بسا فروشندگان که اغلب دستفروشانی هستند که بدنبال مکانی بی دردسر بدنبال مشتری برای عرضه اجناس خود میگردند نیز از این طریق درامد خوبی از کسب و کار یک روزه داشته و به نوعی متنفع اند.
در کنار این منافع عمومی، شهرداری ها نیز از محل جمع آوری عوارض از فروشندگان درآمدی کسب می نمایند.شاید بدلیل همین محسنات است که شهرداریها را برآن داشته تا به گسترش جمعه بازارها و سرایت آن به دیگر ایام هفته مانند شنبه، یکشنبه و سه شنبه بازارها اقدام نمایند. به هر دلیل اگر شرایط لازم ایجاد بازارهایی از این دست فراهم گردد شرایطی نظیر وجود مکان مناسب همراه با امنیت، وجود پارکینگ، سایبان و آبخوری مناسب و ... شاهد بوجود آمدن عرضه و تقاضای متعادل ودر نتیجه قیمت گذاری رقابتی خواهیم بود.
در قانون نیز این مهم مغفول نمانده و به آن با جدیت پرداخته شده است. طبق مفاد ماده 45 مجموعه وظایف شوراهای اسلامی و همچنین مفاد ماده 55 قانون شهرداری ها " بررسي و موافقت با پيشنهادات شهرداري در مورد فراواني و ارزاني خواربار و اقدام در تأمين و توزيع مواد غذايي در مواقع لازم مخصوصاً به‌هنگام قحطي و پيش‌بيني و جلوگيري از كميابي خواربار و تهيه ميدانهاي عمومي براي خريد و فروش خواربار و همچنين نظارت در صحت اوزان و‌مقادير و مقياسها و ملزم ساختن اصناف به الصاق برگه قيمت بر روي اجناس" ایجاد و راه اندازی میادین عمومی بر عهده شهرداری ها و نظارت بر قیمت ها و نحوه کار میادین بر عهده شوراها می باشد.
لذا با توجه به ضرورت و اهمیت راه اندازی چنین میادین و بازارهایی و از آنجا که ایجاد چنین مکان هایی طبق قانون جزو شمول وظایف شهرداری ها می باشد، شهرداری لنده طی چند سال اخیر اقدام به ایجاد "سه شنبه بازار"نمود که به نسبه کار خوب و مناسبی است جهت رفاه شهروندان در تامین مایحتاج و خواربار خود.
ودر بیان مختصری از این بازارچه اینکه فقط روزهای سه شنبه فعال می باشد و فروشندگان و خریداران در زمستان و تابستان و آب و هوای نامساعد این شهرستان فاقد سایبان می باشند و از طرفی مکان ثابتی برای این بازار پیش بینی نگردیده است و همچنین در سال گذشته بدلیل فقدان امنیت لازم مدتی تعطیل بوده که ضروری است امنیت آنها با هماهنگی نیروی انتظامی بدلیل اینکه در مکان سرباز هستند تامین گردد و امیدواریم شهروندان(فروشندگان) از یک طرف، شهرداری و شورای شهر از طرف دیگر با ارائه راهکارهایی بتوانند رونق بیشتر این بازارچه را از طریق عرضه اقلام با کیفیت و متنوع تر با قیمت پائین و مناسب تر باعث گردند.
همه اینها دلیلی مبرهن است تا شهرداری محترم لنده با نیم نگاهی به وظایف خود و برای کسب رضایت نسبی شهروندان در ایام جمعه که رونق بازار به حداقل رسیده، با ایجاد و راه اندازی "جمعه بازار" به مانند شهرهای همجوار و مرکز شهرستان رونق داد و ستد را به شهر آرمغان دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: