« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
یاداشت به قلم حمید رضا طیب نیا:
غدیر حیاتی ترین رسالت بصیرت آفرین پیامبر در مرحله اکمال دین و اتمام نعمت جهت تحصیل در دانشگاه امامت و ولایت است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا :خدای متعال در آیه ۶۷ سوره مائده ،  ابلاغ رسالت خود را بر پیامبر (ص) چنین بیان میکند:یا ایها الرسول، بلغ ما انزل الیک من ربک، فان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس...» ای پیامبر! آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ کن، اگر انجام ندادی، رسالت او را ابلاغ نکردی و خداوند تو را از مردمان حفظ خواهد کرد.

 پیامبر پس از ابلاغ رسالت غدیر در حالی که هنوز مردم متفرق نشده بودند ، جبرئیل نازل شد و این آیه (۳ مائده) را آورد:

«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» امروز دین شما را کامل ساخته و نعمتم را بر شما تمام کردم و به این که دین شما دین اسلام باشد، راضی شدم.

وقتی پیامبر (ص) در  ابلاغ رسالت الهی خود در غدیر خم میفرمآیند  که حاضران به غایبان برسانند خود نشان میدهد که  پیامبر اولین مبلغ فرهنگ غدیر بوده ،  و وقتی که نبی اکرم (ص) پرچمدار این فرهنگ باشد  بدیهی است که  امروز باید  استمرار  فرهنگ تبلیغ غدیر  مایه افتخار ومباهات شیعیان باشد.

غدیر اتمام حجت اکمل شریعت ناب علوی و استمرار ولایت در  پی ختم رسالت نبوت است.

پس میتوان گفت که حقیقت غدیر  پل ارتباطی ختم رسالت  نبوت و سر آغاز فصل ولایت و امامت است و دانشگاهی است که نبوت وامامت را لزوم و ملزوم همدیگر   معرفی میکند و اصالت غدیر ، گویای این است که برای  رسیدن به اوج رستگاری باید از دریای معرفت بصیرت آفرین ولایت سیراب شد، چرا که امامت امتداد همان رسالت انبیاء بعد از دین کامل اسلام و در مقطعی تخصصی تر  جهت آزمایش عیار مسلمانان در پایبندی و درک  حدیث ثقلین میباشد.  حدیث ثقلین که پیامبر(ص)  در خطبه غدیر خود  فرمودند:  "ايّها الناس! ألا تسمعون؟"
اى مردم! آيا همگى سخن مرا مى شنويد؟
پاسخ دادند: آرى مى شنويم.

و سپس حضرت فرمودند:"فإنّي فرط على الحوض وأنتم واردون عليّ الحوض"من در رسيدن به حوض كوثر بر شما پيشى مى گيرم و شما در آن جا بر من وارد مى شويد.


حدیث ثقلین  هم  دلالت دارد بر امامت دوازده امام از اهل البیت  (ع ) و امامت و خلافت بلا فصل علی (ع) بعد از رسول الله و ایضا دلیل بر وجود امام دوازدهم (عج) و بقای وجود شریف آن حضرت میباشد  زیرا که پیام روشن این حدیث بر عدم جدایی کتاب و عترت تا روز قیامت و تا لحظه ورود بر حوض دلالت دارد یعنی اثبات لزوم وملزوم قرآن و عترت وانفکاک ناپذیر بودن این دو.  بنابراین بدیهی است  که قرآن حکیم  تا روز قیامت باقی است،پس ملزوم آن یعنی اهل البیت   که شایسته تمسک و اقتدا هستند یعنی  امام زمان (عج) و حجت وقت از عترت طاهره تا روز قیامت، درمقام ولایت باید وجود داشته باشد .

غدیر دریای معرفت توحیدی است در جهت اغنای اثبات آیه شریفه ؛"واذ قال ربک للملائکة انی جاعل فی الارض خلیفه" هنگامی که پروردگارت به فرشتگان گفت من در زمین خلیفه ای خواهم گذاشت. یعنی اینکه ، زمین هیچگاه از وجود حجت خدا  خالی  نخواهد ماند.

واینکه " لولا الحجة لساخت الارض باهلها" اگر حجت خدا در زمین نباشد زمین اهلش را فرو می‌برد.
وهمچنین داریم که  با نبودن حجت، قیامت فرا می‌رسد و راه توبه بسته می‌شود.

اختلاف اساسی شیعه و سنی بر سر مسئله غدیر است، بنا به همین اختلاف است که اهل سنت بدلیل قبول نداشتن غدیر ،  در همان تحصیلات  مقدماتی (نبوت ) متوقف و حتی بدلیل تحریف سخن پیامبر مردود شدند ، چرا  که مبلغ اصلی غدیر خود پیامبر خاتم بود.

اما در طرف مقابل شیعیان که غدیر را درک کرده اند فارغ از موفقیت در مرحله مقدماتی  نبوت ، ولبیک گفتن به حیاتی ترین رسالت پیامبر در مرحله تکمیلی دین یعنی دانشگاه امامت تایید شدند. مهمترین و پرمحتوا ترین وکاربردی ترین درسهای  مکتب امامت و ولایت که مخالفین غدیر نتوانستند درک کنند و بنا به همین موضوع امروزه نسبت به شیعیان بسیار ضعیف وشکننده هستند درسهای استقامت وعزت آفرین شیعه یعنی  فرهنگ شهادت در مکتب سیدالشهداء (هیهات من الذله) و فرهنگ غنی وامید بخش انتظار فرج است، که اتفاقا این دو درس به اذعان صریح  تحلیلگران معاند  امروزه و  در  عصر آخر الزمان دو بال پرواز وموفقیت شیعه در جهان به حساب می  آیند.

امروز مقام معظم رهبری (حفظ الله تعالی) این  فرزند خلف آقا امام زمان (عج ) در زمان غیبت ، با تمسک به قرآن وهدایتهای الهی و بهره مندی از  انوار و انفس مکتب عصمت وطهارت و مدد گرفتن در عالم عرفان ومکاشفه از حضرت  ولی عصر اروحنا له الفدا ، چهره جهان اسلام بویژه شیعیان را در عالم مغروق در منجلاب انحراف وتحریف وتهدید وترور وتحریم ، به تکیه گاه مظلومان ومحور وحدت مسلمین عالم و از هر دوران برجسته تر و و با مدیریت سیاسی ،معنوی خود مایه  سکینه قلبی قائم آل محمد (ص) مبدل کرده است.

عید سراسر نور ورحمت و ابر دانشگاه هدایت بشری برای قرار گرفتن در  مسیر اکمال دین واتمام نعمت بر همه شیعیان عالم مبارکباد.

 غدیر  حیاتی ترین رسالت بصیرت آفرین   پیامبر در مرحله اکمال دین و اتمام نعمت جهت تحصیل در دانشگاه امامت و ولایت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: