« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
اصفهان
در نشست تقدير از عوامل اجرایی و پشتیبانی آموزش مجازی دانشگاه صنعتی اصفهان، معاون آموزشی این دانشگاه از برگزاری35 هزاردانشجو-امتحان مجازی درگروه های دو تا هزار نفره طی 14روز در این دانشگاه خبر داد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:در نشست تقدير از عوامل اجرایی و پشتیبانی آموزش مجازی دانشگاه صنعتی اصفهان، معاون آموزشی این دانشگاه از برگزاری35 هزاردانشجو-امتحان مجازی درگروه های دو تا هزار نفره طی 14روز در این دانشگاه خبر داد.

در این نشست رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اين كه جهان در حال طی کردن دوره سختی در نتيجه بیماری فراگير کرونا است، گفت: هر مشکلی، فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد كه در صورت استفاده از اين فرصت ها مي توانيم سازمان خودمان را با حداقل خسارت و شاید با منفعت اجتماعی به پیش ببریم.


دکتر سیدمهدی ابطحی با اشاره به تجربه جنگ تحمیلی با بیش از 250 هزارشهید و اقتصادی که مجبور بود با نفت 7 دلاري اداره شود، افزود: پایه‌های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در آن دوره توسط کسانی که مخلصانه کار می‌کردند بنیان گذاشته شد.

وي  با تأكيد بر اين كه امروز می‌توانيم با شرایط سخت بیماری کرونا، فرصت‌هایی را به دست بیاوریم، گفت: با استفاده درست از اين فرصت ها نه تنها سازمان مان از این جهت آسیب کلی نمي بیند، بلکه سازمانی بهتر خواهد شد.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با تأكيد بر لزوم توجه دانشگاه به فرصت‌هایی که به واسطه این بیماری به وجود آمده است، تصریح کرد: تبادل نظر در عرصه بین‌المللی از جمله اين موارد است كه در این دوره با دانشگاه‌های مختلف دنیا تماس برقرار شد و حاصل آن دو مجموعه مطالعاتی مناسب بود.

ابطحي با بيان اين كه آموزش نیازمند توجه به ویژگی‌های فردی دانشجويان است، ادامه داد: در کلاس‌های پرجمعیت حوصله شناخت افراد وجود ندارد اما شرایط آموزش مجازی گاهی اين امکان را فراهم می‌کند تا ویژگی‌های افراد به درستی شناخته شود.

وي ایجاد شبکه آموزشی و علمي بین دانشگاه‌های مختلف و تشخیص قابلیت‌های واقعی افراد از یکديگر را از فرصت هاي به دست آمده در اين دوران ذكر كرد و افزود: خوشبختانه قابلیت‌هاي اعضای هیئت علمی به وضوح شناخته شده و شناخت کیفیت مطالب علمی نيز از ديگر دستاوردهاي اين روش آموزشي بود.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان، دستیابی به سیستم‌های چابک، اثربخش و مفید را از جمله اهداف مطلوب ارزيابي كرد و گفت: کیفیت فضای کارمندی، نیاز سیستم به افراد مختلف در بخش اداري و دیدگاه توسعه انسانی نيز در اين دوران به خوبي شناسایی شده تا معاونت اداری مالی بتواند یک سازمان خوب را در این زمینه طراحی کند.

ابطحي، با اشاره به اين كه در سختی‌هاست که انسان‌ها نسبت به یکدیگر شناخت پیدا می‌کنند و به درک درستی مي رسند، گفت: دنیا با توافق میان انسان‌ها و روابط عاطفی میان آن ها به پیش می‌رود و ایجاد روابط عمیق يا انساني در اين زمينه از اهميت بسزايي برخوردار است.

وي همچنين افزایش سواد رسانه‌ اي، بازنگری محتوا، بازگشت ‌به عدالت در آموزش و توجه به تکنولوژی‌های مورد نیاز را از ديگر فرصت هاي اين بحران برشمرد و افزود: این بیماری یک فشار را برای آشنايي و یادگیری تکنولوژی‌های نوین برای همه افراد ایجاد کرد كه اتفاق خوبی محسوب می‌شود.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با تأكيد بر اين كه اگر این بیماری رخ نمی‌داد، اتفاق رشد تکنولوژی و تغییر ماهیت دانشگاه رخ مي داد و آنگاه ما از آن جا می‌مانديم، گفت: این بیماری ايجاد یک انگیزه برای حرکت سریع نسبت به آنچه دنیا در 10 سال آينده به آن می‌رسید شد.

وي با بيان اين كه شبکه‌سازی خوبی در دانشگاه انجام شده است، تصریح کرد: در اولویت قرار دادن مباحث آموزشی در هیئت رئیسه از جمله اقدامات مؤثر بود؛ به‌صورتی‌که آموزش در هر حوزه معاونتي هر آنچه را که نیاز داشت در اختیار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان نيز در ادامه هدف از برگزاری اين نشست را تقدیر از تعدادي از عوامل اجرایی و پشتیبانی آموزش مجازی دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد وگفت: همه بخش‌های دانشگاه شامل دانشکده‌ها، اداری، پشتیبانی و فنی در موفقیت نسبی برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری دخیل هستند.

دكتر حسین خادمی، با بيان اين كه دانشگاه صنعتی اصفهان در همان ابتدای مشخص شدن وضعیت بیماری کرونا در کشور با اتخاذ یک تصمیم بسیار درست، از 4 اسفندماه سال گذشته آموزش حضوری برای دانشجویان را متوقف کرد، افزود: خوشبختانه تاکنون خبر ناخوشایندي از وضعیت سلامت دانشجویان، اساتید و دیگر دانشگاهیان دریافت نشده است.

وي با بيان اين كه با طولانی شدن دوره درگیری با بیماری در كشور، موضوع آموزش غیرحضوری به صورت جدی مطرح شد و راهکارهای آن مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: ترم تحصیلی آینده احتمالاً به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد و احتمال برگزاری غیرحضوری امتحانات در آن زمان نیز وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تطبیق مناسب دانشجویان با آموزش و امتحانات غیرحضوری، بر پشتیبانی مناسب از این موضوع تأکید كرد و افزود: در دوران برگزاری امتحانات به صورت غيرحضوري در همه سطوح دانشگاه با چالش‌های گوناگوني مواجه بوديم كه پراکندگی دانشجویان سراسر کشور، امکانات فنی و مباحث پشتیبانی از جمله اين چالش‌ها بود.

خادمی با تأكيد بر اين كه همراهی اعضای هیئت علمی، مدیران، کارشناسان آموزشی و همکاران پشتیبانی موجب شد تا آموزش و امتحانات غيرحضوري به خوبی برگزار شود، گفت: در هر دانشکده ستاد برگزاری امتحانات تشکیل شد و آموزش‌های لازم برای برگزاری آن ها نيز به خوبی انجام پذیرفت.

وي برگزاری امتحان در 200 گروه درسی با حدود هزار امتحان متفاوت را از جمله ویژگی‌های امتحانات این ترم بيان كرد و افزود: در این دوره تجربه برگزاری امتحان برای جمع هاي 2 نفره تا حدود هزار نفره را داشتيم كه متوسط هر امتحان 40 نفره بود. همچنین 35 هزاردانشجو-امتحان طی 14 روز را به خوبي برگزار كرديم.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان، اطلاع‌رسانی‌های به موقع و سریع در تمامی دانشکده‌ها را بسیار عالی توصيف كرد و با تقدیر از زحمات اعضای هیئت علمی برای تغییر رویه آموزشی به غیر حضوری، بیان کرد: در مجموع 600 مدرس دانشگاه در آموزش و ارزیابی امتحانات غیرحضوری در حد مطلوب مشارکت داشتند.

وي، پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه را بی‌نظیر و تمام وقت دانست و با تقدیر از مرکز آموزش های آزاد و الکترونیک دانشگاه در برگزاری کلاس های آموزشی، موقعیت‌شناسی و ایثار و فداکاری تمامی عوامل اجرايي و همکاران آموزشی در برنامه‌ریزی و نظارت و کنترل در اين مسير را ستایش کرد.

در پايان اين نشست اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه صنعتي اصفهان از دست اندرکاران، عوامل اجرایی و پشتیبانی آموزش مجازی و برگزاری غیرحضوری امتحانات این دانشگاه تجلیل کردند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: