« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
توسط کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا؛
ستاد ملی مدیریت و مقابله باکرونا اولین اطلاعیه خود را در خصوص نحوه برپایی مراسم سوگواری ماه محرم با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛با نزدیک شدن به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و ادامه یافتن شرایط کرونایی در کشور ستاد ملی مدیریت و مقابله باکرونا اولین اطلاعیه خود را در خصوص نحوه برپایی مراسم سوگواری ماه محرم با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منتشر کرد.

در این اطلاعیه که در ۶ بند منتشر شده آمده است:

۱- برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضا‌های سربسته صرفاً در ایام مشخص شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه‌ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه استانی دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند.

۲- برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول «کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک» انجام می‌شود.

۳- مسئول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد شود.

۴- هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی‌شود و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می‌شود.

۵- صدا و سیما و نهاد‌های تبلیغی و مردمی نسبت به ارائه برنامه‌های ابتکاری مناسب وضعیت فعلی کشور و تقویت فضای معنوی و فرهنگ عاشورایی در فضای تبلیغاتی و مجازی اقدام کنند.

۶- کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی و مردمی به ویژه رسانه ها، صدا و سیما و هیئات مذهبی نسبت به آماده سازی افکار عمومی و ارائه آموزش‌های بهداشتی ویژه ایام عزاداری اقدام می‌نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین