« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو سال قبل من در همین مجلس گفتم اگر دولت کاری نکند به خاطر فقر و گرسنگی و فشار محرومین مردم روزی خواهند ریخت ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مجلس و دولتمردان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دولت بیرون خواهند کرد. خیلی زمان نمی‌برد؛ چرا چشم و گوشتان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته‌اید و توجه نمی‌کنید؟
 پایگاه خبری آوای رودکوف:نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو سال قبل من در همین مجلس گفتم اگر دولت کاری نکند به خاطر فقر و گرسنگی و فشار محرومین مردم روزی خواهند ریخت ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مجلس و دولتمردان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دولت بیرون خواهند کرد. خیلی زمان نمی‌برد؛ چرا چشم و گوشتان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته‌اید و توجه نمی‌کنید؟


حسینعلی شهریاری در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 تیرماه 99):

* امسال حدود 5 سال از برجام که نافرجام شد می‌گذرد؛ پنج سالی که رئیس جمهور بعد از برجام اعلام کرد که مشکلات معیشتی و مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

* علی رغم این که مقام معظم رهبری بارها فرموده بودند که به کدخدا و یاران اروپایی‌اش اعتماد نکنید ولی متأسفانه مسؤولان به این مسائل تکیه نکردند و باورشان این بود که کدخدا مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل خواهد کرد.

* متأسفانه امروز شاهد فقر، گرانی و تورم لجام گسیخته و مشکلاتی در ارتباط با اقشار مستضعف و محرومین کشور هستیم. آقای رئیس جمهور یک شب گرسنه نخوابیده که متوجه شود معنای گرسنگی چیست. بی‌پول نبوده که بچه‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر بی‌پولی نتواند به مدرسه بفرستد. فرزندانش بیکار نبوده‌اند که ببیند بیکاری چه بلایی بر سر خانواده‌ها می‌آورد. خانواده‌هایی هستند که 4 نفر یا 5 نفر بیکار تحصیلکرده دارند و هیچ شغلی برای آنها وجود ندارد.

* امروز نه تنها اروپا جوابگو نیست بلکه کشورهایی هم مثل کره که جمهوری اسلامی در آنجا 9 میلیارد دلار طلب دارد، متأسفانه طلب ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت نمی‌کند. کره جنوبی که سالانه شاید ده‌ها میلیارد دلار به کشور ما کالا صادر می‌کند امروز با ما این رویه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته است.

* متأسفانه سیاست خارجی ما، سیاست فشلی است، نه تنها در اروپا و آمریکا نتوانسته کاری انجام دهد، بلکه در کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان هم نتوانسته اقدامی صورت دهد.

* بیش از یک سال و نیم می‌گذرد دو نفر از عزیزان سپاه ما به گروگان گرفته شده‌اند و هیچ خبری از آزادی آنها نیست. آقای ظریف! اگر فرزند شما هم به گروگان گرفته می‌شد آیا اینطور برخورد می‌کردید؟

* آقای ظریف! شما می‌دانید مسؤولان امنیتی و اطلاعاتی ما جایگاه اشرار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دانند، چرا اقدام جدی نمی‌کنید؟ مگر ما قانون استرداد مجرمین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداریم؟ چرا کاری نمی‌کنید؟ کی به فکر می‌افتید؟

* دو سال قبل من در همین مجلس گفتم اگر دولت کاری نکند به خاطر فقر و گرسنگی و فشار محرومین مردم روزی خواهند ریخت ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از مجلس و دولتمردان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دولت بیرون خواهند کرد. خیلی زمان نمی‌برد؛ چرا چشم و گوشتان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته‌اید و توجه نمی‌کنید؟

* چرا به فکر معلمان حق‌التدریسی، بازنشستگان، همسان سازی حقوق نیستید و چرا به فکر کادر بهداشتی و درمانی نیستید؟ کی می‌خواهید به خود بیایید؟ آیا این رفتارها آگاهانه و یا مغرضانه است و یا این که برنامه‌ای دارید؟

* چرا فکر نمی‌کنید که مسائل اقتصادی ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کدخدا حل نخواهد کرد. باید به فکر بومی سازی اقتصاد در کشور باشیم و باید روی پای خودمان بایستیم. جهش تولید و تولید ملی که مقام معظم رهبری سال‌هاست در موردش تذکر می‌دهند، چرا اجرایی نمی‌کنید؟

* دیروز آقای رئیس جمهور متأسفانه موضوعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کرد که رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب حداکثر بهره‌برداری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آن کردند. آقای رئیس جمهور!‌ می‌شود با آمار تکمیلی مسأله‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کنید که اگر قرار بود این آمار برای کشور ما اتفاق بیفتد باید در آمریکا 120 میلیون بیمار کرونایی وجود می‌داشت و برای کشورهای اروپایی این آمار به 15 تا 20 میلیون می‌بود.

* آقای رئیس جمهور! چرا شما مسائلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اطلاع واقعی در مورد آن ندارید از طریق رسانه ملی مطرح می‌کنید؟ تا دشمنان ما حداکثر بهره‌برداری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آن داشته باشند.

* ما در حوزه بهداشت و درمان مشکل زیرساخت داریم، اگر فکر اساسی نشود در پاییز و زمستان با توجه به بیماری آنفلوآنزا و همراه شدن کرونا قطعا مشکلات جدی خواهیم داشت. اگر 25 میلیونی که در مورد آمار کرونا در کشور مطرح کرده، ما باید امروز 7 میلیون بستری می‌داشتیم که اینها وجود خارجی ندارد.

*  یک میلیارد یورویی که توسط مقام معظم رهبری تخصیص داده شد حتی 30 درصد آن هم به حوزه بهداشت و درمان اختصاص پیدا نکرده، کادر بهداشت و درمان مدافع سلامت که همه چیزشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در طبق اخلاص گذاشتند و خالصانه مبارزه کردند و تعداد زیادی هم جانشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این راه از دست دادند، متأسفانه مطالباتشان ماه‌هاست که پرداخت نشده و کارهای پرسنل قراردادی و شرکتی در حوزه درمان انجام نشده است.

* قرار بوده 50 درصد فوق‌العاده شغلی که برای پرسنل بهداشتی درمانی در نظر گرفته شود که این کار انجام نشده، کی می‌خواهند اینها به فکر باشند و مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنند.

* متأسفانه این روزها گرانی غوغا می‌کند، منابع ارزی و طلای کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولتمردان به تاراج برده‌اند، امروز قیمت دلار سر به فلک کشیده.

*  امروز چه کسی می‌تواند تخم مرغ هزار و 500 تومان بخرد؟ امروز فقرایی در حوزه انتخابیه من و اقصا نقاط کشور هستند که شاید در طول 6 ماه نتوانند یک بار گوشت بخورند و یا مواد پروتئینی مصرف کنند. امیدواریم دولتمردان ما به خودشان بیایند قبل از آنکه مردم با آنها برخورد کنند.

* مجلس شورای اسلامی باید فکر اساسی کند. آقای وزیر بهداشت باید بیاید در مورد آماری که آقای رئیس جمهور اعلام می‌کند تذکر دهد. باید کمک کنیم منابع مالی برای وزارت بهداشت و درمان در رابطه با مبارزه با کرونا برای پاییز و زمستان فراهم کنیم. زیرساخت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درست کنیم. اگر منابع در اختیار گذاشته نشود این بیماری در پاییز و زمستان قطعا خیلی سخت خواهد بود.

* امیدوارم دولتمردان به خودشان بیایند و مشکل فقرا، معلولان و مستضعفان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنند. کمر فقرا زیر بار بی‌تدبیری دولت بی‌تدبیر و ناامید شکسته، امیدوارم هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.


فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین