« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
با کسب عنوان نخست کشور در 2 شاخص از 3 شاخص جشنواره:
در جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با کسب عنوان نخست کشور در 2 شاخص از 3 شاخص عمومی دانشگاه های الف، در صدر روابط عمومی های برتر وزارت علوم، تحقیقات وفناوری قرار گرفت.
پایگاه خبری آوای رودکوف:آئین اختتامیه این جشنواره صبح امروز 23 تیرما به صورت مجازی و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تعدادی از مدیران ارشد این وزارتخانه و مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد و روابط عمومی های برتر بخش های مختلف این جشنواره معرفی و تجلیل شدند.

در این جشنواره که با شعار "دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز" برگزار شد، روابط عمومی برتر دانشگاه‌های سراسر کشور در چهار گروه (الف)، (ب)، (ج) و (د) و در سه محور عمومی، "اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها"، "تبلیغات و انتشارات" و "روابط عمومی الکترونیک" و دو محور ویژه منطبق بر شعار جشنواره شامل "مدیریت سبز و مصرف بهینه منابع" و "مسئولیت اجتماعی" ارزیابی و معرفی شدند.

در گروه (الف) دانشگاه های کشور، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان جایگاه نخست بخش"تبلیغات و انتشارات" این جشنواره را به خود اختصاص داد و دانشگاه های شیراز و تبریز به ترتیب در رده های دوم و سوم کشور قرار گرفتند.

در بخش "روابط عمومی الکترونیک" این گروه نیز، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان جایگاه اول این بخش مهم و کاربردی جشنواره روابط عمومی های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور را کسب کرد.

در این بخش روابط عمومی دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی و تربیت مدرس به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

لزوم استفاده گسترده‌تر روابط عمومی‌ها از بستر فناوری اطلاعات/ روابط عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جداً متحول شده‌اند

در آئین اختتامیه این جشنواره وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که، علاقه و انگیزه در کار محور اصلی موفقیت ها است و باید آن را تقویت کرد، افزود: محیط های آکادمیک ویژگی های خاص خود را دارد و معمولاً استادان و محققان برای تبلیغ و نمایش آنچه به دست آورده اند، علاقه زیادی ندارند و مشغله کاری آن ها به این صورت است که مستمر در حال کارهای جدید هستند.

دکتر منصور غلامی ادامه داد: روابط عمومی ها همیشه نقش تأثیر گذار داشته اند به خصوص در دوران کرونایی که حضور دانشجویان در دانشگاه ها کم‌رنگ شده و القای این که در دانشگاه ها هیچ خبر خاصی نیست، در اینجا نقش عملکرد روابط عمومی پر اهمیت است تا با اطلاع رسانی فعالیت های انجام گرفته در دانشگاه ها در این ایام، خبر تعطیلی دانشگاه ها را بی اثر و خنثی کند. در دوران شیوع کرونا دانشگاه‌ها باز بوده و به فعالیت ادامه می دادند و تنها شکل آموزش از آموزش حضوری به آموزش مجازی و الکترونیک تغییر یافت و این به معنای تعطیلی دانشگاه نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان از بین رفتن ویروس کرونا مشخص نیست، ما با تمام توان آماده پیشبرد امور دراین شرایط هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگر سخنان خود برگزاری جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و مؤسسات تابعه وزارت علوم را «اقدامی خوب و مناسب توصیف کرد» و خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مجازی صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها را در پی دارد که باید در فضای جدید بیش از گذشته در دستور کار روابط عمومی‌ها در مجموعه آموزش عالی کشور قرار گیرد.

دریافت 5 هزار اثر در قالب فایل الکترونیکی در راستای تحقق دانشگاه سبز، روابط عمومی سبز

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: معرفی و تقدیر از روابط عمومی‌های فعال، خلاق و اثرگذار، ترویج فرهنگ مصرف بهینه منابع در روابط عمومی‌ها در راستای مدیریت سبز، توانمند سازی، ایجاد انگیزه برای رقابتی سالم و ارتقای جایگاه روابط عمومی ها از اهداف اصلی این جشنواره به شمار می‌رود.

دکتر علیرضا عبداللهی نژاد با ارائه گزارشی از روند انجام مراحل مختلف این جشنواره، تصریح کرد: آغاز فرآیندهای مختلف علمی و اجرایی برگزاری جشنواره از زمستان سال ۱۳۹۷ با تشکیل دبیرخانه جشنواره در ستاد وزارت علوم کلید خورد و کارگروهی علمی برای تدوین شاخص‌های علمی و حرفه‌ای سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌های نهاد آموزش عالی با مشارکت و جلسات متعدد با استادان برجسته روابط عمومی در دانشگاه‌ها تشکیل گردید و تدوین نهایی شاخص‌ها و تهیه دستورالعمل برگزاری جشنواره به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور صورت گرفت.

وی در خصوص ارزیابی و داوری آثار اظهار داشت: تعداد آثار دریافت شده از سوی دبیرخانه در فراخوان حدود ۵هزار اثر از ۱۰۵ دانشگاه، پژوهشگاه و پارک‌های علم و فناوری بود و هیئت داوران متشکل از استادان برجسته دانشگاه‌های بزرگ کشور و افراد صاحب نام به داوری آثار پرداختند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان افزود: یکی از فعالیت‌های مهم روابط عمومی‌ها، آرشیو، مستندسازی و انتشار با ارسال دقیق، بهنگام و حرفه‌ای آثار به شمار می‌رود و نحوه حضور در جشنواره و رعایت دقت، نظم و آراستگی در گردآوری و ارسال آثار به دبیرخانه هر جشنواره‌ای یکی از هنرهای چندگانه روابط عمومی‌هاست.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: