« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
حوادث استان؛
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در سایت دیوار، از کاربران فضای مجازی به بهانه فروش خودرو پژو پارس، ۴۳۳ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ روح الله شهبازی پور افزود: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ ۴۳۳ میلیون ریال از طریق سایت دیوار شده بود، که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو پژو پارس را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ چهارصد و سی وسه میلیون ریال به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلامی که در آگهی درج شده بود واریز کرده است، لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است، از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

سرهنگ شهبازی پور ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، طی چند روز متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خرید وفروش‌ها را به صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

وی هشدار داد: برای انجام خرید‌ها اینترنتی خود حتما از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشند اقدام کنید، هرگز پیش از دریافت کالا، هزینه‌ای تحت عنوان بیعانه، شیرینی، رزرو پرداخت نکنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: