« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
شهردار سمیرم:
شهردار سمیرم، مشارکت پایین شهروندان در امور شهری و اجتماعی را یکی از چالشهای مهم این شهرستان برشمرد و گفت: تغییر این ذهنیت منفی نسبت به این نهاد یک روزه ممکن نیست بلکه نیازمند کار فرهنگی جدی و اندیشه‌ورزانه است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، کورش صابری اظهار داشت: اعتماد پایین مردم به شهرداری یک روزه ایجاد نشده بلکه در طول سال‌های گذشته بوجود آمده است.

شهردار شهر سمیرم بیان کرد: درآمد اصلی شهرداری را از محل صدور پروانه ساختمان‌ها است.

وی یادآور شد: این منبع ثابت نیست و با وجودی که دریافتی حقوق کارکنان شهرداری از ۴۲۰ میلیون تومان در ماه به ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافت، باید دنبال درآمدزایی از منابع و روش‌های دیگر باشیم.

وی ضعف شهرداری در بحث مالی و کسب درآمدهای پایدار را یک عامل مهم در این بخش اشاره و اضافه کرد: زمانی مردم به شهرداری مراجعه می‌کنند که باید عوارض پرداخت کنند یا پولی بپردازند، بنابراین همین موضوع در این شرایط سخت اقتصادی بر بی اعتمادی مردم به شهرداری موثر است.

وی اظهارداشت: سرانه زباله هر خانوار در سمیرم حدود ۷۰۰ کیلوگرم در ماه، یعنی ۳۰۰ کیلوگرم بیش از متوسط کشوری است البته بخشی از این میزان اضافه زباله به دلیل این است که سمیرم منطقه‌ای باغی و کشاورزی است و همین موضوع حجم زباله را بیشتر و سنگین‌تر می‌کند.

صابری با بیان اینکه حجم تولید زباله بویژه در این فصل به نسبت فصل سرد بیشتر است، افزود: علت این موضوع نیز ساخت و سازهای ساختمانی و تعمیرات مسکن است که در جای جای شهر مشاهده میشود.

به گفته شهردار سمیرم هنوز در این شهر عوارض پسماند از شهروندان دریافت نمی‌شود اما شهرداری، صدور قبض برای عوارض نوسازی در سمیرم را بزودی آغاز خواهد کرد.

صابری به عنوان نمونه به آسفالت ترانشه فیبر نوری در یکی از خیابان‌های مرکزی سمیرم اشاره کرد و گفت: ساکنان و بازاریان این خیابان با وجود تذکرهای روزانه کارکنان شهرداری و حتی خود مردم، باز هم اقدام به آب پاشیدن در مسیر ترانشه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند خاک ترانشه خشک شود تا شهرداری مسیر را آسفالت کند.

وی این موارد و چند مثال دیگر مشابه در همین زمینه را از مصادیق مربوط به فرهنگ شهروندی و ارتقا آن ذکر کرد و از اعضای کمیته فرهنگ شهروندی خواست بر این محورها تمرکز کرده و برای فرهنگ این دیار تلاش کنند.

صابری یکی دیگر از مشکلات شهر سمیرم را توقف کار احداث جاده سلامت در مسیر آبشار این شهر عنوان کرد و گفت: چاره‌ای جز آسفالت کردن بخشی از عرض ۲ کیلومتری این مسیر نداریم چرا که اعتباری برای ادامه کار وجود ندارد و تخصیص قیردولتی در سال جاری هم متوقف شده است.

شهردار سمیرم تاکید کرد: اگر شهروندان همکاری و همراهی بیشتری با شهرداری داشته باشند، مطمئن باشند که فعالیت‌ها و طرح‌های شهری نیز با سرعت و کیفیت بهتری انجام می‌شود.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین