« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
فرماندار سمیرم:
فرماندار شهرستان سمیرم گفت: دستوری شدن استفاده از ماسک از نیمه تیرماه در این شرایط کرونایی وضعیت این شهرستان مسافرپذیر را بهتر خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، محمدرضا عسگریان با اعلام این موضوع ، اظهارداشت: استفاده از ماسک بویژه با وجود برپایی مراسم های جشن و عروسی یک ضرورت قطعی است.

فرماندار شهرستان سمیرم بیان کرد: علاوه بر ماسک، رعایت فاصله اجتماعی باید مد نظر عموم مردم باشد اما این موضوع در برخی معابر و اماکن رعایت نمی‌شود و ما از معتمدان و بزرگان در شهرها و روستاهای مختلف، می‌خواهیم این موارد را روزانه به عامه مردم متذکر شوند.

وی با بیان اینکه سمیرم از جمله حوزه‌های انتخابیه‌ای است که انتخابات مجلس آن به مرحله دوم کشیده شد، تصریح کرد: برپایی انتخابات شهریورماه، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی ممکن خواهد بود، بنابراین تمرین رعایت این موارد و تبدیل به یک عادت روزمره در شرایط کرونایی نیز باید مورد توجه همگان باشد.

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم با اشاره به بالارفتن تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در سمیرم در یک ماه گذشته، افزود: بخشی از مردم همچنان خطرناک بودن ویروس کرونا را باور ندارند.

علی‌اصغر صبوحی اذعان داشت: این کم توجهی و باور نداشتن به خودی خود مشکل ساز هم برای شخص و هم برای دیگرانی است که او با آنها ارتباط می‌گیرد.

وی تعداد مبتلایان به کرونا در سمیرم تا به امروز را ۱۶۵ نفر برشمرد و گفت: تعداد زیادی از مبتلایان، مربوط به بعد از آزادسازی برپایی مراسم‌های عروسی و همچنین مکان‌ها و مناطق گردشگری هستند و تنها در ابتدای همین هفته در یک مراسم عروسی روستایی هفت نفر مبتلا داشته‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم ادامه داد: رعایت فاصله فرد به فرد در مراکز خرید، میدان‌ها و پیاده روهای اصلی شهر و همچنین مراسم‌های جشن و ختم نیاز به فرهنگ سازی مداوم و همیشگی دارد.

صبوحی ابزار امیدواری کرد، با دستوری شدن استفاده از ماسک از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، شاهد روند نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سمیرم و سایر شهرستان‌ها باشیم.

مدیر شبکه بهداشت سمیرم اضافه کرد: طبق اعلام سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا احتمال بازگشت محدویت‌ها با بحرانی تر شدن وضعیت و افزایش مبتلایان نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: سمیرم منطقه‌ای عشایری، گردشگری و کوهستانی است و در این فصل پذیرای مسافران از جای جای استان و سایر شهرستان هاست بنابراین استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم سمیرم به نوعی ابلاغ پیام به سایرین برای رعایت همین موارد است.

وی گفت: رعایت همین موارد به نوعی فرهنگ شهروندی است که با وجود شرایط کرونایی که باید با آن زندگی کرد، این موضوع نیز بعنوان حقوق و فرهنگ شهروندان باید لحاظ و مورد نظر واقع شود.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: