« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
مدیر کل دامپزشکی استان خبر داد:
مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع هزار نمونه تست تب مالت از دام‌ها در استان ۲۹ مورد مثبت اعلام شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛دکتر بهمنش ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: تب مالت بیماری مشترک انسان و دام و بیماری خطرناکی است، اما با رعایت بهداشت می‌تواند به راحتی آن را کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد از هزار دام مشکوک تست بروسلوز انجام شده است افزود: از این تعداد ۲۹ مورد مثبت اعلام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید براینکه این بیماری بیشتر کسانی که با دام سروکار دارند را درگیر می‌کند بیان کرد: مرکز بهداشت استان موارد مثبت را به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه دام‌هایی که به این بیماری مبتلا شده اند باید ذبح شوند گفت: یکی از علایم مهم این بیماری سقط جنین در دام است.

دکتر بهمنش افزود: سال گذشته ۲۵۰ هزار راس گوسفند و بز و ۲۴ هزار راس گاو و گوساله در زمینه تب مالت واکسینه شده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: طرح واکسیناسیون دام‌ها از تیرماه و هم زمان با تامین واکسن تب مالت آغاز می‌شود.

وی از مردم خواست از شیر جوشیده شده استفاده کنند و در صورت استفاده از گوشت قرمز گرم حتما ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

تب مالت به عنوان یكی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترك انسان و دام محسوب می‌شود که به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از علائم، بیماری هزار چهره نیز نامیده شده است.

به گفته كارشناسان، علائم تب مالت می تواند پس از چند هفته تا چند ماه، از بین رفته و دوباره بازگردد و در برخی افراد، تب مالت می تواند مزمن باشد و علائم آن تا چند سال و حتی پس از درمان نیز ادامه یابد.

باید توجه داشت كه علائم و نشانه های بلند مدت این بیماری نیز شامل خستگی، تب، آرتریت و ورم مهره های ستون فقرات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: