« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم:
معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم گفت: این شهرستان از وجود مدرسه نمونه دولتی بی‌بهره است در حالی که اختصاص آن به مناطق محروم اولویت دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، تیمور رحمانی با بیان اینکه در موضوع مدرسه نمونه دولتی که موضوع خاص است حق تعلیم و تربیت سمیرم پایمال شد، خاطرنشان کرد: در دوره جدید بویژه در ۲ سال اخیر ضمن ارائه مستندات، مکاتبه‌ها و پیگیری‌های متعددی با مرکز استان داشته‌ایم.

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم بیان کرد: نبود این امکان و مکان آموزشی در سمیرم باعث شد در همین فصل ثبت نام، ۶۴ دانش‌آموز این شهرستان معادل ۱۰ درصد از فراگیران دوره متوسطه، متقاضی تحصیل در مدارس نمونه دولتی باشند و به شهرستان شهرضا مهاجرت کنند.

معاون آموزش و پرورش سمیرم ادامه داد: این در حالی است که در سال تحصیلی پیش رو، این مدارس از خوابگاه بی بهره‌اند و خانواده ها باز هم با وجود اطلاع از این موضوع خواستار ثبت نام فرزندان خود در این مدارس هستند.

رحمانی با بیان اینکه ادامه تحصیل در این مدارس و در شهرستانی دیگر مشکلاتی به دنبال دارد، افزود: زمانی که مدرسه اعلام می‌کند خوابگاه و سرویس رفت و آمد ندارد، خانواده محصل نیز با پذیرش هر سختی و مشکل با او به آن شهرستان مهاجرت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این مهاجرت در واقع یک هجرت معمولی نیست چرا که علاوه بر کاهش جمعیت دانش‌آموزشی، این یک محصل نخبه و با معدل بالاست که از سمیرم عازم شهرستانی دیگر می‌شود و فردا که در آزمون سراسری و در بهترین دانشگاه‌ها پذیرفته شد در آمار همان شهرستان منظور خواهد شد.

به گفته وی این در حالی است که در سالی که اعلام شده مدارس نمونه دولتی از امکاناتی همچون خوابگاه بی بهره‌اند، دانش آموزان سایر مناطق استقبالی از این مدارس نداشته‌اند و این تنها محصلان سمیرم هستند که ادامه تحصیل در شهرستانی دیگر را خواستار شده‌اند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش سمیرم اظهارداشت: موضوع اختصاص مدرسه نمونه دولتی به این شهرستان با کمک مسوولان و همراهی مجموعه تعلیم و تربیت استان اصفهان با قوت و سرعت پیگیری و دنبال خواهد شد.

محمد نادری سمیرمی سپس به کلید خوردن ۲۸ طرح عمرانی در آموزش و پرورش سمیرم از سال ۱۳۹۶ به همت خیران، دولت و بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: در طول این مدت بهترین و شکیل‌ترین مدارس استان اصفهان در این شهرستان ساخته شده است.

وی ادامه داد: مدرسه شهید غلامعلی پیرمرادیان اولین مدرسه خیرساز سمیرم بود که در سال ۹۶ احداث شد و در ادامه مدارس شهدای بانک ملی در شهر حنا، ۶ کلاسه روستای اسدآباد و ۲ کلاسه روستای ضرغام‌آباد احداث شدند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم یادآور شد: در همین سال‌ها ۲۳ واحد آموزشی نفت سوز داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته و صرف هزینه میلیاردی، بخاری نفتی از این مدارس حذف شد و حتی گرمایش مدرسه روستای خفر که از نعمت گاز بی‌بهره است توسط پکیج با گازوییل تامین می‌شود.

نادری با بیان اینکه امسال برای تکمیل هنرستان نظری بعد از ۱۵ سال، ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشته‌ایم، تصریح کرد: مدرسه سه کلاسه خیرساز روستای چمشه‌رحمان بخش وردشت نیز با کمک خیران تا پیش از آغاز سال تحصیلی در مهر ماه تکمیل خواهد شد.

به گفته مدیر مجموعه تعلیم و تربیت سمیرم، کار ساخت مدرسه سه کلاسه روستای قرقاچ هم که مدتی متوقف شده بود بار دیگر از سر گرفته شده و در این مدت دانش آموزان در خانه بهداشت روستا مشغول تحصیل بوده‌اند.

نادری اشاره‌ای نیز به طرح احداث مسکن فرهنگیان داشت و افزود: سال ۱۳۷۶، حدود ۱۲ هزار متر زمین در نزدیکی آبشار سمیرم به منظور ساخت این مجتمع به آموزش و پرورش تحویل داده شده اما بعد از آن اقدامی برای ساخت و ساز در این زمین نشده است.

وی از مدیران اداره راه و شهرسازی و شهرداری سمیرم خواست برای مشخص شدن چرایی موضوع و نحوه ادامه کار با اداره آموزش و پرورش و فرهنگیان سمیرم همکاری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: