« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
پیاز از نظر ارزش غذایی به دلیل دارا بودن قندها، ویتامین ها به ویژه و ویتامین ث، مواد معدنی بخصوص کلسیم، فسفر و پتاسیم دارای اهمیت است. پیاز یکی از قدیمی ترین سبزیها در دنیا و ایران است که خاستگاه آن در ایران و افغانستان ذکر کرده اند
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:گوگرد در پیاز، سلامتی لنز چشم را بهبود می بخشد. پیازتولید یک پروتئین به نام گلوتاتین را تحریک می کند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. سطوح بالاتر گلوتاتین به معنای کاهش خطر آب سیاه، انحطاط و آب مروارید است. سلنیوم در پیاز از ویتامین ایی در چشم حمایت می کند.

فلاونوئید موجود در پیاز قرمز می تواند به سلامت قلب کمک کند، همچنین غنی ازسولفور هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کنند. کوارستین موجود در پیاز همچنین پتانسیل مبارزه با بیماری های قلبی را دارد. خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد که به سلامت قلب کمک می کند. پیازهم چنین می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و این درنهایت به نفع قلب است. فلاونوئید پیاز به کاهش سطح کلسترول بد) در افراد چاق کمک می کند.


پیاز همچنین از بهم چسبیدن پلاکت ها جلوگیری می کند، که می تواند منجر به لخته شدن و درنهایت حملات قلبی شود. آن ها هم چنین می توانند از فشار خون بالا جلوگیری کنند در نتیجه خطرات قلب را دفع می کنند.

فایده گوارشی پیاز را می توان به انولین، فیبر موجود در سبزیجات نسبت داد. انولین به عنوان یک منبع غذایی برای باکتری های مفید در روده ها عمل می کند. مصرف این فیبر به بدن کمک می کند تا سطوح خوبی از باکتری سالم را حفظ کند.

پیاز حاوی پروبیوتیک است که می تواند خواب را بهبود بخشد و حتی استرس را کاهش دهد. زمانی که باکتری های مفید در معده، فیبر را هضم کرده، سلامت شکم را بهبود می بخشند، و از آن مهم تر، محصولات جانبی متابولیکی را آزاد می کنند. این محصولات جانبی می توانند برعملکرد مغز تاثیر بگذارند و خواب را ایجاد کنند.

پیازحاوی(ترکیبات سولفور) است که به کاهش باکتری های مسبب پوسیدگی دندان کمک می کنند و خوردن آن ها به صورت خام بهترین شکل ممکن است، چون آشپزی می تواند برخی از این ترکیبات مفید را از بین ببرد.

این سبزی غنی از ویتامین ث است که می تواند دندان را سالم نگه دارد، هم چنین معتقدند که پیاز می تواند درد دندان را تسکین دهد، با این حال، تحقیقات کمتری در مورد این موضوع وجود دارد اما یک عیب پیاز این است که آن ها می توانند باعث تنفس بدبو شوند.

پیازحاوی ترکیبی به نامrutin است که می تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. در پیاز به مسدود کردن آنزیم ( پروتیین ) کمک می کند وقتی rutin لخته های خونی شکل می گیرد به سرعت آزاد می شود.

آنتی اکسیدان موجود در پیاز با مواد مضر در مغز، محصور می شود و آن ها را از بدن، بیرون می کند. ترکیبات حاوی گوگرد پیاز می تواند کم حافظگی مربوط به سن را کاهش دهد. آب پیاز برای حفظ هیپوکامپ مناسب است. با این حال، بخشی از این خواص مبارزه با حافظه ممکن است به هنگام پخت از دست برود.

یک ترکیب شیمیایی دیگر در پیاز، به نام دی پروپیل، اختلال حافظه را بهبود می بخشد.

پیاز مملو از ویتامین آ، ث و ایی است همه آن ها به سلامتی پوست کمک می کنند. آن ها پوست را از پیری زودرس که ناشی از رادیکال های آزاد است محافظت می کنند. و از آنجا که سبزی ضد عفونی کننده قوی است، همچنین می تواند پوست را از باکتری ها محافظت کند که موجب مشکلات پوستی می شوند.

آب پیاز برای از بین بردن لکه های تیره بسیار عالی است. انواع آنتی اکسیدان ها در پیاز، پوست را تغذیه و ناخالصی ها را پاک می کنند.

به دلایلی آب پیاز برای رشد مو خوب است و حاوی گوگرد است که در آمینو اسیدها نیز یافت می شود. و کراتین ( یک پروتیین مهم ) نیز غنی از گوگرد است و برای داشتن موی قوی لازم است. هنگامی که روی سر استفاده می شود، آب پیاز این گوگرد اضافی را برای موهای قوی تر و ضخیم تر فراهم می کند. این گوگرد هم چنین می تواند تولید کلاژن را تحریک کند که به نوبه خود به تولید سلول های پوست سالم و رشد مو کمک می کند.

استفاده از آب پیاز روی مو و پوست سر می تواند باعث افزایش مقدار خون به فولیکولهای مو و رشد مو شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین