« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
یاسوج؛
مدیرکل آموزش و پرورش از تعریف سه سناریو برای شروع سال تحصیلی جدید در این استان خبر داد و گفت: برگزاری حضوری یا غیرحضوری کلاس‌ها، به وضعیت بیماری کرونا بستگی دارد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،هادی زارع پور ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای نهضت سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در برنامه تحول بنیادین برای سال تحصیلی جدید، پروژه‌ای تحت عنوان پروژه مهر تدوین شده که از کارگروه‌های مختلف شامل سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه، تبلیغ و اطلاع رسانی، تائید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و بهداشت وسلامت تشکیل شده است و هر کارگروه به نوبه خود وظایف و عملکردهای مشخصی دارد.

وی با بیان اینکه پروژه مهر با آغاز سال تحصیلی به ادارات متبوعه ابلاغ می‌شود و کارگروه‌های مختلف تحت ریاست مدیر مربوطه در مناطق مختلف تشکیل جلسه می‌دهند، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد همواره در تدوین برنامه‌های آموزشی جزو سه استان برتر کشور بوده است و تلاش می‌کنیم که این برنامه‌ها را در سال تحصیلی 99-1400 در سطح مدارس اجرا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برنامه‌ها و دستورکارهای آموزش و پرورش استان برای سال تحصیلی جدید،  از برپایی پایگاه‌های سنجش سلامت در استان به منظور بررسی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول اشاره کرد و گفت: هر یک از این پایگاه‌ها در طول روز پذیرای 20 دانش‌آموز خواهند بود که نسبت به مشابه سال گذشته، به دلیل بحران کرونا به نصف تقلیل یافته و در عین حال، تعداد پایگاه‌ها افزایش یافته است.

زارع‌پور با بیان اینکه سنجش سلامت پیش دبستانی‌ها نیز در طول سال انجام می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها، در سال تحصیلی جدید حدود 15 هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی داریم، عنوان کرد: بحث کتب درسی دانش‌آموزان نیز یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش در آغاز هر سال تحصیلی است.

وی با اشاره به اینکه حدود 4 سال است که ثبت سفارش کتب درسی به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد و دانش‌آموزان می‌توانند از این طریق نسبت به ثبت سفارش کتاب اقدام کنند، از والدین هم خواست در موضوع ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف همکاری لازم را داشته باشند تا در آغاز سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان با مشکل خاصی روبرو نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از سه سناریوی آموزشی با توجه به شرایط کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: در صورتیکه وضعیت کرونا قرمز باشد، ادامه فعالیت‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود،در صورت حاکم بودن وضعیت زرد، فعالیت‌ها به صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود و در صورت وضعیت سفید، فعالیت‌ها به صورت حضوری ادامه می‌یابد.

   زارع‌پور با اشاره به نرم‌افزار شاد و تشریح چگونگی استفاده مجازی دانش‌آموزان از برنامه‌های آموزشی این سامانه، گفت: از مجموع دانش‌آموزان در حال تحصیل در همه مقاطع تحصیلی، حدود 23 درصد فاقد دسترسی به اینترنت و 30 درصد فاقد گوشی‌های هوشمند هستند که برای رفع موانع موجود، خواستار همکاری شرکت مخابرات، حوزه فناوری و ارتباطات و مساعدت استانداری، سازمان برنامه و بودجه و کمک خیرین هستیم.

وی بخش هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش عنوان کرد و از برنامه‌های جدی آموزش و پرورش برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیش‌بینی توسعه رشته‌ای در سال جدید در پایه دهم، ادامه داد:  24 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، 1.04 درصد در رشته علوم و معارف، 31.99 درصد در رشته علوم تجربی، 2.64 درصد در رشته‌ ریاضی فیزیک و 40.33 درصد در رشته ادبیات و علوم انسانی  به تحصیل مشغول هستند.

زارع‌پور از برنامه‌ریزی برای کاهش گرایش به رشته‌های تجربی و علوم انسانی و افزایش گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و ریاضی فیزیک خبر داد.

وی همچنین به کمبود فضای آموزشی و تجهیزات و نیروی انسانی اشاره داشت و عنوان کرد: بیش از 30 فضای آموزشی استیجاری در اختیار آموزش و پرورش استان است که این مورد سبب بالا رفتن هزینه‌ها در بحث آموزش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل پراکندگی جغرافیایی از گران‌ترین استانها در بحث هزینه آموزشی است.

زارع‌پور تعداد نیروهای بازنشسته در سال جدید را یک هزار و 31 نفر عنوان و بیان کرد: تعداد نیروهای ورودی در بخش آموزش نیز 282 نفر بوده و ما به تفاوت را با استفاده از نیروهای حق‌التدریسی جبران می‌کنیم.

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از تلاش برای دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه اینترنت خانگی و همراه خبر داد و گفت: هم‌اکنون 70 درصد از روستاهای استان، دسترسی به اینترنت و 98 درصد از روستاها دارای حداقل یک مسیر ارتباطی هستند.

سید محمدهادی امیری از عدم همکاری مناسب آموزش و پرورش و مدیران مدارس در مناطق مختلف برای ایجاد زیرساخت موجود گلایه کرد و افزود: مخابرات کهگیلویه و بویراحمد آماده هرگوه همکاری در این زمینه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از کمبود فضای آموزشی در این دانشگاه و عدم توجه به این مورد گلایه کرد و گفت: فضای موجود قابل استفاده دانشگاه فرهنگیان، سه هکتار است که این فضا استیجاری و در تملک آموزش و پرورش است.

نوروز هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های انسانی موجود در استان، خواستار توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان و رفع مشکلات این دانشگاه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین