« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
سرویس گیاهان دارویی پایگاه خبری اوای رودکوف؛
بیوفلاونوئید و ویتامین K موجود در بادمجان می توانند به محدود کردن تشکیل لخته خون و تقویت مویرگ ها کمک کند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:بیوفلاونوئید و ویتامین K موجود در بادمجان می توانند به محدود کردن تشکیل لخته خون و تقویت مویرگ ها کمک کند.

طبخ بادمجان به روش های سالم می تواند بخشی از یک غذای مغذی باشد. تقریبا نیمی از بشقاب غذا بهتر است با میوه ها و سبزیجات پر شود، این درحالیست که روزانه می توان ۲ تا ۳ فنجان از سبزیجات استفاده نمود. بادمجان به عنوان یک سبزیجات بدون نشاسته می تواند علاوه بر تامین نیاز روزانه توصیه شده بدن به سبزیحات، به کاهش کالری مصرفی روزانه نیز کمک کند.


یک فنجان بادمجان خرد شده و آب پز حاوی ۳۵ کالری بوده، به طوریکه تقریبا ۸.۶ گرم آن از کربوهیدرات است. این میزان مصرف همچنین حاوی ۰.۸ گرم پروتئین، ۰.۲ گرم چربی و بدون کلسترول می باشد. اگرچه این ماده غذایی منبع خوبی از ریزمغذی ها نبوده، اما ۶ درصد ارزش روزانه منیزیم، ۵ درصد ارزش روزانه برای تیامین و ۴ درصد ارزش روزانه برای ویتامین B6 و ویتامین K را برای بدن فراهم می کند.

بادمجان حاوی سطوح بالایی از کلسیم، آهن و مواد معدنی دیگر است که برای اطمینان از رشد بدن بسیار ضروری هستند. این در واقع نوعی از سبزیجات پُرفایده و پُرارزش غذایی است، بنابراین افراد باید آن را در رژیم غذایی روزانه مصرف کنند تا بدن همیشه سالم بماند.

بادمجان می تواند به افزایش رشد مو و افزایش سلامت کلی مو و همچنین به لطف محتوای آنزیمی که کیسه های ترشحی مو را افزایش می دهد، کمک کند. ویتامین و مواد معدنی موجود در بادمجان که پوست شما را تغذیه می کنند، به تغذیه سالم کمک می کند.

بادمجان دارای آنتی اکسیدان های متمرکزی است که می تواند کمک بسیاری در کاهش آسیب رادیکال های آزاد داخل بدن کمک کرده و به افزایش ایمنی با حمایت فیتوناتریشن ها کمک کند. بادمجان فعالیت ضد ویروسی عالی و ضد میکروبی را برای فواید سلامتی انسان و بدن فراهم می کند.

سلامت استخوان انسان به مس و ویتامین K بستگی دارد. در عین حال، بادمجان منبع عالی از هر دو اینهاست. افراد اغلب پوکی استخوان را در مراحل بعدی زندگی به خاطر کمبود مس ایجاد می کنند.

دومین عضو مهم بدن، مغز، می تواند به لطف ناسونین و فیتوناتریشن های موجود در بادمجان، حافظه را حفظ کرده و آن را احیا کند.

بادمجان خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد که می تواند به کل سیستم بدن در شکست دادن شرایط کمک کند و مقدار ویتامین C اش می تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند.
بادمجان دارای مقادیر آهنی بالایی است که بدن برای تولید خون و انتقال اکسیژن بسیار ضروری است، اما سطح بالای اهن در داخل بدن می تواند منجر به مواد سمی و مواد زائد شود. بادمجان شامل نو سان است که می تواند در از بین بردن آهن بیش از حد از بدن کمک کند و سموم را از سیستم بدن دفع کند. این سموم می توانند منجر به بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی و سرطان شوند.

بادمجان حاوی آنزیم هایی هستند که به تحریک کیسه های ترشحی مو کمک می کنند. این باعث رشد مو خوب می شود و باعث می شود موی سر سالم تَر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین