« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
یاداشت به قلم حمید رضا طیب نیا؛
دکتر شهید چمران الگوی علمی و تبلور دانش برای اساتید و دانشگاهیان است ، دانشمندی بسیجی و مخلص و متخصص ، متعهد ، خلاق ، بصیر وذوب در ولایت وبرجسته در استکبار ستیزی که آینه تمام نمای ولایتمداری همراه با روحیه انقلابیگری وفضلیت اخلاقی بود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا:بی شک  همین یک  جمله دکتر شهید مصطفی چمران حجت را  در جهت معرفت نسبت به ایشان بر همگان بویژه نسل نو پای انقلاب تمام کرد. وآن جمله این است که : من نمی گویم ولی فقیه معصوم است،اما ملتی که به امر خدا به امر ولی فقیه اعتماد می کنند،خدا اجازه اشتباه به آن رهبر را نمی دهد و به نوعی به او معصومیت می بخشد.

دکتر شهید چمران الگوی علمی و  تبلور دانش  برای اساتید  و دانشگاهیان است ، دانشمندی بسیجی و مخلص و متخصص ، متعهد ، خلاق ، بصیر     وذوب در ولایت وبرجسته در استکبار ستیزی که آینه تمام نمای ولایتمداری همراه با روحیه انقلابیگری وفضلیت اخلاقی بود.

شهید چمران، چکیده و خلاصه فضلیتهای اخلاقی وانسانی و مصلح زمان خود همراه با رسالت عمار گونه برای خود متصور بود. شهید چمران، پناهگاه و تکیه گاه  یتیمان و  پولادی سخت و مصداق آیه شریفه 《 أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ》بر دشمنان اسلام  بود.

امروز اساتید دانشگاه باید بیش از پیش اهداف و اندیشه‌های شهید چمران را به دانشجویان یادآور شوند و نسل جوان را از ویژگی‌های بارز و شخصیت والای شهید مصطفی چمران آگاه کنند.

 شهید چمران از  تاثیرگذارترین نیروهای انقلابی در کشور و چشمه زلال معرفت بود  که  دِین خود را به انقلاب و کشور ادا کرد. این شهید والامقام  از نخبگانی بود که فارغ از  ویژگیهای خاص علمی ، سیاسی ، نظامی و عرفانی ، شخصیتی  اثرگذار در توسعه کشور به شمار می‌رفت.

شهید چمران در سخت ترین شرایط آن دوران ، روحیه خودباوری را به ایران و ایرانی بازگرداند و  موسس  ستاد جنگ‌های نامنظم بود و طرح سد خاکی بر رود کرخه  که  موجب عقب‌نشینی ارتش عراق شد، احداث پلهایی بر روی رودخانه‌ها با کمترین امکانات، سازماندهی واحدهای چریکی یازده  نفره، آموزش حرکت‌های تخصصی پیاده نظامی و ...  از طرح‌های ابتکاری شهید چمران به شمار میرفت که سهم بسزایی در پیروزی‌های لشکریان اسلام داشتند.

شهیدان چمران چه زیبا درباره جوهره  اهداف  استراتژیک انقلاب فرمودند:انقلاب ما بدون تکیه بر قدرت سلاح پیروز شده است وما هم آرزو میکنیم که رسالت خود را بدون زور وقدرت اسلحه به تمام جهان برسانیم  وافراد از روی قلب خود این رسالت  ما را بفهمند و بپذیرند.



مطلوب  این جمله ناب وکم نظیر این شخصیت  برجسته علمی وعرفانی،  عمق فهم ودرک زمانشناسی همراه با بصیرت وافق دید با نگاه به آینده فراتر از مدعیان روشنفکری را نمایان میکند ونشان میدهد که  چقدر تراز علمی و افق فکری اهداف راهبردی او با چشم انداز بیانیه گام دوم  امروز انقلاب ، یعنی تشکیل تمدن بزرگ  نوین اسلامی ورسالت جهانی انقلاب اسلامی به رهبری همسنگر دیروز ش ، همخوانی دارد.

مخلص کلام از نظر این حقیر دربیان وتشریح  شخصیت شهید چمران ،  برای نسل امروز انقلاب  این جمله است که ؛شهید چمران برای امام خمینی (ره) همان بود که شهید سلیمانی برای امام خامنه ای .

یاد وخاطره این  شهید والا مقام ، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  ، عمار امام خمینی (ره) ومبارز شجاع ،بصیر مکتبی ، انقلابی ناب ، نابغه علمی ( فیزیکدان ) را گرامی میدارم وبر روح بزرگ و  ملکوتی حضرت امام (ره) واین شهید والا مقام  و شهید سلیمانی عزیز صلوات میفرستیم .
ش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: