« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
سرویس گیاهان دارویی پایگاه خبری اوای رودکوف؛
میزان آنتی‌اکسیدان لوبیا سبز شگفت‌آور است و حتی فواید قلبی عروقی نیز دارد. لوبیا سبز منبعی غنی برای چربی امگا۳ نیز هست. محتوای کاروتینوئید و فلاونوئید لوبیا سبز فواید ضدالتهابی دارد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه صادقی:یکی از رایج ترین مشکلات قلب لخته شدن خون است که همین امر منجر به سکته مغزی می شود. سکته مغزی در شرایطی است که قلب به سختی کار میکند و سخت کار کردن قلب به مغز فشار می آورد و منجر به سکته می شود. لوبیا سبز به خاطر داشتن ویتامین K جلوی لخته شدن خون و فشار قلب را می گیرد.

محتوای غذایی آن شامل فیبر، ویتامین، مواد معدنی، و مقدار ناچیزی کربوهیدرات است، هم‌چنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده‌ی مغذی ضروری دیگر است.


لوبیاسبز منبعی غنی برای فیبر خوراکی است. فیبر خوراکی فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر برای کسانی تجویز می‌شود که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند. محتوای فیبر لوبیاسبز به پیشگیری و درمان یبوست، بواسیر، دیورتیکولوز کمک می‌کند. محتوای فیبر زیاد موجود در لوبیاسبز به کنترل میزان کلسترول و قند در بدن کمک می‌کند.

میزان آنتی‌اکسیدان لوبیا سبز شگفت‌آور است و حتی فواید قلبی عروقی نیز دارد. لوبیا سبز منبعی غنی برای چربی امگا۳ نیز هست. محتوای کاروتینوئید و فلاونوئید لوبیا سبز فواید ضدالتهابی دارد.

تعدادی از ویتامین‌ها مانند نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز یافت می‌شود منبع خوبی برای آن دسته از مواد مغذی است که از بسیاری از عفونت‌ها در بدن پیشگیری می‌کنند.

لوبیا سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به دلیل وجود فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها در ان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

لوبیا سبز دارای فیبر، پتاسیم، فولات و منیزیم است و درنتیجه نقش موثری در تقویت سیستم قلبی – عروقی دارد.

لوبیا سبز دارای مقادیر زیادی منیزیم و پتاسیم است که در کاهش فشار خون تاثیر گذار هستند. بنابراین در تنظیم و کنترل فشار خون گیاه بسیار موثری است.

فیبر موجود در لوبیا سبز باعث کاهش کلسترول بد خون و تنظیم کلسترول خوب خون می شود. برای فرار از مشکلات بالا بودن کلسترول لوبیاسبز را در برنامه غذایی گنجانده شود.

مواد مغذی موجود در لوبیا سبز باعث تولید هورمون های سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین می شود. این هورمون ها در تنظیم خلق و خو، خواب و اشتها نقش کلیدی ایفا می کنند.

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و آنتی اکسیدان های لووتیان، نئوکسانتین، بتا کاروتن و ویولاکسانتین است که چین و چروک پوست را کاهش داده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

مقادیر بالای بیوتین موجود در لوبیا سبز برای تقویت و افزایش رشد مو ضروری است و علاوه بر این به درمان موهای خشک و شکننده کمک می کند.

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالای فیبر و چربی و کالری پایینی است که باعث کاهش اشتها شده و به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. بهترین روش استفاده از لوبیا سبز برای کاهش وزن این است که آن را به صورت خام به سالاد اضافه شود.

مقادیر بالای اسید فولیک موجود در لوبیا سبز به طور طبیعی اسیداوریک خون را کاهش داده و برای پیشگیری و درمان بیماری نقرس مفید است.

لوبیا سبز حاوی مقادیر بالایی فیبر است که برای درمان مشکلات گوارشی از جمله نفخ معده، یبوست، هموروئید یا بواسیر، بیماری ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش مفید است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: