« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
در گفتگوی آوای رودکوف با دوتن از ائمه جمعه کشور بررسی شد؛
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: خداوند از انسان انتظار دارد که با یکدیگر صاف و سالم و محترمانه برخورد نمایندوی، افزود: خداوند تعال وقتی بندگانش را خلق نمود، فرمود بندگان را خلق و پس از آن امتخان می کنم.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛خداوند آفریدگار و پروردگار و مالک همه هستی است؛ زیرا همه هستی از شئونات خداوندی است. این بدان معناست که خالق، همان مالک و مخلوق همان بنده است. در حقیقت سیستم عاملی که به عنوان نرم افزار جهان از جمله جان انسانی را مدیریت می کند، یک نظامی است که خداوند آفریده و در چارچوب مشیت و اراده الهی قرار دارد.

البته در میان موجودات هستی یک سیستم عاملی خاص برای برخی موجودات در نظر گرفته شده که آنان را از دیگر موجودات و آفریده های الهی جدا می کند. نظام عاملی که انسان و جن را مدیریت می کند با دیگر نظام های عامل، فرق اساسی دارد و همین ویژگی موجب می شود که انسان و جن در جایگاهی برتر قرار گیرند؛ چرا که به انسان و جن اراده ای داده شده تا میان دو راه اصلی یکی را خود به اختیار انتخاب کنند. این دو راه هر چند که در نهایت به یک جا ختم می شود، اما یکی به جلال الهی و نماد دوزخ آن ختم می شود و آن دیگری به جمال الهی وبهشت رضوان می رسد.

نرم افزاری که نظام انسان و جن را مدیریت می کند، به سبب همین ویژگی، انسان را در مرتبه ای قرار داده که بندگی کامل خود را می تواند به اختیار به جا آورد یا ترک کند. البته ترک کامل، اتفاق نمی افتد بلکه تنها ترک محدودی در چارچوب نظام خاص اتفاق می افتد هر چند که از چارچوب نظام عامل اصلی هرگز بیرون نیست. از این رو خداوند از این بندگی اختیاری یا ترک آن به عنوان شکر و کفر تعبیر کرده است.

خداوند از انسانها انتظار دارد بایکدیگر محترمانه برخورد نمایند
حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: خداوند از انسان انتظار دارد که با یکدیگر صاف و سالم و محترمانه برخورد نمایند. وی، افزود: خداوند تعال وقتی بندگانش را خلق نمود، فرمود بندگان را خلق و پس از آن امتخان می کنم.

وی، بااستناد به آیه دو سوره ملک(الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ)بیان کرد: در این آیه می خوانیم: آنکه مرگ و زندگی را آفرید تا شما را بیازماید که کدامتان نیکوکارترید، و او توانای شکست ناپذیر و بسیار آمرزنده است.
حجت السلام اکرمی، ادامه داد: خداوند انتظار دارد که تداند کدام یک از این بندگان با این همه نعمتی که رایگان در اختیارشان قرار داده، کارهای خوب و بهترین عمل ها را انجام می دهد!؟

امام جمعه سراب، ضمن بازگو نمودن بهترین عملها یادآور شد: بهترین عملها پس از رابطه خالق و مخلوق است و انسان دستورات خداوند نظیر نماز خواندن، روزه گرفتن و... عمل نموده و لبیک گوید و خدا انتظار دارد از بندهایی که در میان مخلوقات است به یکدیگر کمک و رحم نمایند.

حجت‌الاسلام اکرمی، از احوالات پس از راضی شدن خداوند گفت و تاکیدکرد: آنزمان که خداوند راضی شود در دنیا و آخرت مشکلات مردم برطرف می شود.

هویت انسان چیزی جز بنده خدا بودن نیست
حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در گفت‌‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: هویت انسان چیزی جز بنده خدا بودن نیست و درنهایت چیزی که خداوند از ما خواسته رسیدن به کمال عبودیت و بندگی است .

وی، ضمن بازگو نمودن درخواست خداوند از بندگانش افزود: خداوند از بندگانش درخواستی عرفانی و معرفتی دارد و باید خدای تبارک و تعالی را بشناسند و برای خدا معرفت داشته باشند.

وی، بااستناد به آیه 56 سوره ذاریات(وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ) بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و جن و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند.

حجت‌الاسلام زمانی، ادامه داد: خدای بزرگ از انسانها فقط بندگی می خواهد و به دستوراتش عمل نمایند.

وی، بااشاره به فرموده حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: ایشان می فرمایند: کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.

حجت‌الاسلام زمانی، تاکید کرد: پروردگار بزرگ انبیا و ائمه را برای انسانها فرستاده است که از آنها اطاعت و تبعیت نمایند و ضمن خدمت به خدا و خالص و مخلص خدا باشند.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: