« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
صبح امروز انجام شد؛
شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنده صبح امروز با حضور سرپرست دادگستری؛دادستان ؛امام جمعه و سایر اعضای این شورا در محل دادگستری تشکیل جلسه داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، در اين نشست که صبح روز يکشنبه 25 خردادماه ماه برگزار شد راههاي پيشگيري از وقوع جرائم و از جمله تهدیدات بهداشتي و آتش سوزي مورد بحث وبررسي قرار گرفت.

برخورد قاطع دستگاه قضايي با تخلفات در عرصه تصرف و تخريب اراضي ملي و منابع طبيعي

 سرپرست دادگستري شهرستان لنده دراين جلسه با اشاره به اهميت موضوع گفت : پيشگيري از وقوع جرم اقدام مهمي است که مي تواند زمينه ساز کاهش جرم و آسيب هاي اجتماعي و اقتصادي باشد.

ايرج عليبازي با بيان اينکه وظيفه اصلي دستگاه قضايي توسعه عدالت است  افزود :اينکه بخواهيم همه را راضي نگهداريم غير ممکن است لذا بايد سراغ کار درست برويم.

وي در ادامه به آسيب هاي اجتماعي ونقش آن در وقوع جرم اشاره وتصريح کرد: پيشرفت و توسعه ي جامعه در سايه ي کنترل آسيب هاي اجتماعي و ايجاد امنيت پايدار محقق خواهد شد.

 سرپرست دادگستري شهرستان لنده اظهار داشت: دستگاه قضايي با تخلفات در عرصه تصرف و تخريب اراضي ملي و منابع طبيعي و تضييع حقوق بيت المال و نيز با کساني که با سهل انگاري خود موجب ضربه به بيت المال مي‌شوند طبق قانون با قاطعيت برخورد خواهد کرد.

ايشان با بيان اينکه شهر محل نگهداري دام و طيور نيست گفت:بايد در اين خصوص  تدابير پيشگيرانه بعمل آورد و بعد از شناسايي و اخطار به دامداران در صورت عدم رعايت نسبت به تشکيل و ارجاع پرونده به دستگاه قضايي اقدام گردد.

قاضي عليبازي سلامت مردم را اولويت اول دولت و دستگاه قضايي عنوان کرد و گفت: دستگاه قضايي در کنار مسولان براي پيشگيري از بيماري کرونا از هيچ فعاليتي دريغ نخواهد نمود.

علاج واقعه قبل از وقوع

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان لنده نيز در اين جلسه گفت : اولويت مهم دستگاه قضايي پيشگيري از وقوع جرم و ارتقاء امنيت اجتماعي شهروندان است.

اکبر پرندوار افزود : برخورداري از نگاه ملي براي حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي در مقابل آتش سوزي در قانون نيز پيش بيني شده است لذا مي طلبد دستگاههاي متولي ضمن تعامل با ساير دستگاههاي اجرايي و با مشارکت مردم در مواقع بحران همکاري لازم را بعمل آورند.

وی با اشاره به تخریب ناشی از آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی گف :تشکیل یک سانتی متر خاک بسته به شرایط جغرافیایی به یکصد تا یک هزار سال زمان نیاز دارد، این در حالی است که تشکیل یک سانتی متر خاک در مناطق گرم و خشکی مانند ایران نیازمند بیش از ۴۰۰ سال زمان است و شاید در طول زندگی چند نسل ایرانی هیچ خاکی تشکیل نشود.

قاضي پرندوار در ادامه ضرورت تهيه امکانات لازم براي مقابله با آتش سوزي ها را خاطر نشان و اظهار داشت مسوولان امر با توجه به شرايط کنوني بايد تمهيدات لازم براي پيشگيري و مهار آتش سوزي هاي احتمالي را انديشيده و علاج واقعه را قبل از وقوع کنند.

دادستان شهرستان لنده  در خصوص نگهداری دام در سطح شهر نیز گفت:با توجه به شرایط عمومی مردم ضروری است قبل از هر اقدامی یک ماه به دامداران فرصت و در صورت امتناع نسبت به تشکیل پرونده و یا انتقال دام به قرنطینه اقدام نمود.

بهره برداری رسانه ای بیگانگان  در خصوص آتش سوزیهای اخیر!

در ابتداي اين نشست امام جمعه لنده نيز طي سخناني با بيان اينکه منابع طبيعي و محيط زيست ميراث گذشتگان و امانت نسل آينده است گفت:آتش سوزي هاي اخير علاوه بر خسارات فراواني که ايجاد مي کند موجب تبليغات دروغين  و بزرگنمايي در خارج از کشور و رسانه هاي مخالف خواهد شد لذا بايد زير با اتخاذ تدابيري پيشگيرانه مانع تحقق آن شده و همچنين زيرساختها و ابزار و وسايل کار لازم را  از قبل براي مهار آن تهيه نماييم.

مصوبات جلسه

در ادامه و بعد از سخنان ساير اعضاء مصوبات جلسه به شرح زير توسط علي جان علي نژاد دبير محترم جلسه به شرح زیر  قرائت گرديده است:

*مقرر گردید منابع طبیعی نسبت به افزایش تعداد دیده بانان خود در سطح روستاها و مناطق و همچنین نسبت به تشکیل کلاسهای آموزشی برای کشاورزان  و دامداران اقدام نماید.

*مصوب شد ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نسبت به شناسایی و معرفی عوامل آتش سوزی اقدام نمایند.

*مقرر گردید شبکه بهداشت و درمان و شهرداری لنده نسبت به شناسایی دامداران شهری اقدام و به انها اعلام که ظرف یک ماه دامهای خود را از شهر بیرون نمایند .

*مصوب گردید شهرداری ؛ مرکز بهداشتی و درمانی ؛ منابع طبیعی و جهاد کشاورزی از ظرفیت فضای مجازی جهت اطلاع رسانی در خصوص آتش سوزی و تهدید علیه بهداشت عمومی استفاده نمایند همچنین از امام جمعه محترم درخواست شد تا مراتب را از طریق خطبه های نماز جمعه اعلام نماید.


توضیح آوای رودکوف : اظهارات بعضی از مسولان در بخشهای بعدی منتشر خواهدشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: