« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کهگیلویه و بویراحمد؛
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از منابع و امکانات کشاورزی گفت: پروژه ساماندهی و آبرسانی به اراضی دشت بن در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز لنده،حکمت‌الله همتی‌نژاد در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنده با تبریک هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: این هفته با عنوان " کشاورزی ، جهش تولید و امنیت غذایی " نام گذاری شده است و فرصت مغتنمی برای تجلیل و تکریم کشاورزان نستوه و فداکار، تلاشگران عرصه جهاد کشاورزی ،تولید کنندگان، بهره برداران، سربازان عرصه کار و تلاش و سازندگی، کارشناسان و متخصصان و تلاشگران عرصه تولید محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی و خدمات‌رسانی به کشاورزان و روستائیان افزود: رجای واثق داریم دست اندرکاران جهاد کشاورزی بتوانند با خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به کشاورزان منطقه، حضور فعال در روستاها و پشتیبانی‌های مادی و معنوی ، منشا خیر و برکت برای مردمان شریف این دیار باشند.

مدیر جهاد کشاورزی لنده در ادامه با اشاره به همکاری و همراهی ادارات و نهادهای شهرستان با جهاد کشاورزی تصریح کرد: در یکسال گذشته بنیاد علوی با حضور و همراهی مادی و معنوی در عرصه‌های مختلف دامداری و کشاورزی گام‌های مثبتی در جهت رونق و شکوفایی کشاورزی این شهرستان برداشته است.

همتی‌نژاد در ادامه یادآور شد: تلاش مجموعه و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در جهت توسعه بخش کشاورزی با راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بااعتبار ۱۲میلیارد ریالی سرعت و شتاب بیشتری به خود گرفته است.

وی به دغدغه کشاورزان شهرستان در خصوص بازگشایی و احداث جاده بین مزارع اشاره و خاطرنشان کرد: با حمایت بنیاد علوی و تزریق بیش از ۴ میلیارد ریال اعتبار توانستیم نسبت به بازگشایی و احداث جاده بین مزارع اقدام کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در ادامه به حمایت ۲۲۰ میلیون تومانی بنیاد علوی در راستای  لایه روبی و مرمت و کانال کشی قنوات لنده، مال اخوند، بیشه ای، ده تل، اتشگاه اشاره و گفت: بیش از ۵۰۰ عدد سرنگ اتوماتیک دامپزشکی بین دامداران شهرستان به مبلغ ۱۰۰میلیون تومان باحمایت بنیاد علوی تامین و توزیع گردید.

وی به ضرورت آموزش کشاورزان در حوزه کاشت‌، داشت و برداشت اشاره یادآور شد: اتاق آموزش کشاورزان در شهرستان تکمیل گردید و با حمایت ۳۶۰ میلیون بنیاد علوی یک دستگاه ردیفکار سه مخزنه برای کشت کلزا وگندم در شهرستان خریداری شد.

همتی‌نژاد  به ضرورت برنامه‌ریزی و توسعه درختکاری و باغداری در شهرستان اشاره و افزود: با تزریق ۱۴۰ میلیونی اعتبارات از سوی بنیاد علوی بیش از ۶هزار اصله نهال لیبل‌دار در شهرستان توزیع گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در ادامه با اشاره به تعمیر پمپ‌های ایستگاه دشت آبلش با اعتبار بی  ۳میلیارد و۱۰۰میلیون ریال یادآور شد:  کانال آبیاری اراضی کشاورزی روستاهای سرتنگ آزادی و نهضت موگرمون،استاددره ایدنک با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال و لایه روبی ومرمت قنات ایدنک با اعتبار ۶۰۰میلیون ریال نیز اجرایی شده است.

همتی‌نژاد به تکمیل کانال ومقسم گذاری باغات دلی مهرجان با اعتبار ۵۹۰میلیون ریالی اشاره و افزود: کانال ابیاری باغات دلی خیارکار نیز با اعتبار یک میلیارد و۲۵۳میلیون ریال اجرا شده که با این مهم از هدر رفت بخش عظیمی از آبها جلوگیری شده است.

وی در ادامه افزود: احداث وبازگشایی جاده‌ های بین مزارع روستای قیام با اعتبار ۹۷۰میلیون ریالی در دستور کار قرار گرفت که این مهم نیز تکمیل و به باغداری رسید.

لین مسئول حوزه جهاد کشاورزی در ادامه به تعمیر وتکمیل ایستگاه پمپاژ آبرزگه با اعتباریک میلیارد و۲۴۰میلیون ریال اشاره و خاطرنشان کرد:  لوله پمپاژ عمومی ایدنک با اعتبار ۲میلیارد ریال خریداری و تعمیر شده و توانستیم با جذب اعتبار ۶۵۰ میلیون ریالی نسبت به سراب‌بندی واحداث کانال پایین دست روستای مالشیخ اقدام کنیم.

وی به توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی اشاره و گفت: بیش از ۱۱هزار کیسه کود شیمیایی با یارانه دولتی بین کشاورزان توزیع و نسبت به پرداخت هزینه ۴۰درصدی کود ریز مغذی به باغداران شهرستان باحمایت بنیاد علوی اقدام شد.

همتی‌نژاد به خرید لوله برای آبیاری باغات عروه بامبلغ ۱میلیارد ریال و حمایت بنیاد علوی اشاره کرد.

وی نصب دوربین مداربسته ساختمان مدیریت، آموزش ۸هزار ۵۰۰ نفرروز آموزش مددکاران ترویجی، توزیع بذر قارچ بصورت رایگان وراه اندازی ۱۰کارگاه پرورش قارچ درسطح شهرستان، بازدید علمی ترویجی باغداران شهرستان از باغات دزفول باحمایت بنیاد علوی را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در راستای ترویج و توسعه اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

وی به حفاظت از عرصه‌ها و اراضی کشاورزی نیز اشاره و یادآور شد: خلع ید ۱۲پرونده و اجرای  ۹پرونده آن و قلع وقمع یه واحد مسکونی درراستای حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان اجرایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده از اضافه کردن یک دستگاه پیکاب به وسایل نقلیه مدیریت و افتتاح یک طرح صنعتی پرواربندی بره ۵۰۰راسی در روستای بیشه ای با اعتبار ۸میلیارد ریال خبر داد و گفت: ۲۴طرح سنتی دامپروری باحمایت بنیاد علوی راه‌اندازی و سامانه پهنه بندی درتمامی روستاهای شهرستان اجرایی شده است.

همتی‌نژاد توزیع بذر اصلاح شده و کودهای رایگان بین باغداران به همراه پرداخت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی و دامپروری را یادآور شد و افزود: بیش از ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق حمایت کشاورزی در شهرستان پرداخت گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده از توزیع بذر سبزی بصورت رایگان وایجاد باغچه‌های خانگی ویژه زنان روستایی خبر داد و تصریح کرد:  ۱۰۰هکتار آبیاری تحت فشار همراه با دوره های آموزشی برای باغداران باحضور مدیر وکارشناسان جهادکشاورزی جهرم و اعطای تسهیلات  مکانیزاسیون وطرح تامین آب از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در راستای ترویج نحوه استفاده صحیح از منابع و امکانات کشاورزی بوده است.

همتی‌نژاد در پایان گفت: با هماهنگی وپیگیری‌های لازم پروژه آبرسانی و ساماندهی اراضی کشاورزی  دشت بن بزودی اجرایی خواهد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
بیغش سرآسیابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
خدا کنه که اینهمه آمار واقعی باشه!
بنظرم اگه نیمی از این کارها هم انجام می شد، وضع کشاورز و کشاورزیمان بمراتب بهتر از الان بود.
مسعولان،بجای بیلان سازی و شعار، واقعیت فرهنگی،جغرافیایی،واجتماعی،لنده را بررسی و مدنظر قرارداده، واز هدر رفت منابع جلوگیری کنند.
صرف پرداخت وام، بدون در نظر گرفتن توجیه کار، باعث تبدیل جوانان بیکار، به بیکار بدهکار خوهاد شد.یا حق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: