« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان :
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در مرتع‌های منطقه وَنَک در شهرستان سمیرم خبر داد که با اطلاع‌رسانی و حضور بهنگام نیروهای امدادی و محلی مهار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: حدود ساعت ۱۹ امروز، نیم هکتار از مرتع‌های منطقه ونک سمیرم دچار آتش‌سوزی و با اطلاع‌رسانی به‌موقع و تلاش یک ساعته تیم‌های اطفا حریق، مهار شد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز در سال جاری سه فقره آتش سوزی از جمله در شهرستان‌های نطنز و شاهین‌شهر و میمه رُخ داده بود، گفت: ۲ فقره از این آتش سوزی‌ها در عرصه‌های زیست محیطی و یک فقره در عرصه منابع طبیعی رُخ داده بود.

شیشه‌ فروش، دلیل وقوع این حادثه‌ها را بی‌احتیاطی گردشگران، مرتعداران و دامداران اعلام کرد و گفت: مردم با مشاهده آتش، وقوع آن را در اسرع وقت به شماره‌های ۱۱۲ هلال احمر یا ۱۵۰۴ فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مردم باید از رهاکردن هر وسیله‌ای که به حدوث آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های زیست محیطی منجر می‌شود، خودداری کنند، افزود: به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است که علوفه، گیاهان و درختان خشک شده را هرس کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان بدلیل وسعت زیاد مراتع، مستعد آتش سوزی است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرد تا ۲ پایگاه دائمی اطفای حریق در این مناطق ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد یک فروند بالگرد مجهز به اطفای حریق مراتع نیز در غرب استان مستقر شود، اظهار داشت: تاکنون پایگاه‌های دائمی اطفای حریق در مناطق غربی و جنوبی اصفهان ایجاد نشده است.

شیشه فروش گفت: حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان، مستعد آتش‌سوزی است که با پوشش علوفه، بیشتر در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارند.

به گفته وی، ۹۵ درصد از عوامل آتش سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران واقع است.

سال گذشته ۲ فقره آتش سوزی در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های فریدونشهر، حدود ۶۰ آتش‌سوزی در ۲۴۰ هکتار از مراتع و ۱۱ آتش‌سوزی در ۱۸۱ هکتار از عرصه‌های زیست محیطی استان اتفاق افتاد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود یکصد هزار هکتار جنگل، ۶ میلیون هکتار مرتع و سه میلیون هکتار بیابان است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: