« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
به قلم سید فخرالدین علیزاده:
کسی نمی خواهد مدیران غیر بومی را نقد و یا عملکرد و خدماتشان را زیر سوال ببرد، اما حداقل توجه به فرزندان این دیار خالی از لطف نخواهد بود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-سید فخرالدین علیزاده:از دیرباز رسم تغییر و تحول در حوزه مدیریتی ادارات بوده، هست و در آینده نیز خواهد بود.
هیچ کس با تغییر با نگاه رشد و توسعه و پیشرفت مخالف نبوده، اما بی توجهی به ظرفیت نیروهای بومی و مستعد دردی است که سالهاست مردم دیارمان را دل‌آزرده کرده و جوانان این شهرستان را به حاشیه برده است.

کسی نمی خواهد مدیران غیر بومی را نقد و یا عملکرد و خدماتشان را زیر سوال ببرد، اما حداقل توجه به فرزندان این دیار خالی از لطف نخواهد بود.

راستی بهتر است از اعتماد به فرزندان این دیار کهن و تاریخی که روزگاری به شهرستان اولین‌ها نیز شهرت داشت اشاره کنیم و یادآور شویم که هرگاه و هر جا به نیروهای مستعد این شهرستان اعتماد شد جواب درخور شان نیز دیده شده است.

سالهاست تعدادی از فرزندان این دیار اولین‌ها سکان مدیریت سطوح کشوری را در دست داشته و زبان زد خاص و عام در امر خدمت به مردم و تلاش در جهت اجرای هر چه بهتر ماموریت‌های محوله بوده‌اند. اما نمی‌دانم چرا هیچگاه در سطوح مدیریتی استان نام و نشانی از فرزندان این شهرستان آنگونه که شایسته جوانان و تحصیلکردگان این شهرستان است به چشم نمی‌خورد.

گذشتیم از سطوح مدیریتی استان، در شهرستان و زادگاه خود هم مورد بی مهری مدیران واقع شدند و این شهر فرصت و سکوی پروازی شده برای دیگر تحصیلکردگان و فرزندان این استان و ....
حال خطاب به استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد و نماینده شریف مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل باید یادآور شویم باند فرود مدیران پروازی این شهرستان ظرفیتش بیش از حد تکمیل، پر و شلوغ است، از نیروهای بومی در تغییر و تحولاتتان استفاده کنید.

اگر به فکر توسعه این شهرستان هستید، حداقل توسعه منابع انسانی و پیشرفت آنها را در دستور کار قرار دهید، اگر نه مدیران کنونی جابه جا نشوند بهتر است و شاید هم کمتر درد به دل فرزندان این دیار شود.

بیش از ۸۵ درصد ادارات، نهادها و ... این شهرستان در سیطره مدیران پروازی است، چرا لنده را برای سکوی پرتاب و پیشرفت دیگر فرزندان استان انتخاب کرده‌اید. بگذارید رنگ مدیران بومی شهرستان کمرنگتر از گذشته نشود.

در ادامه ذکر چند نکته را خطاب به سیاسیون، مسئولان استانی، نمایندگان و همشهریان خود باید یادآور شوم:

۱_تغییر در سطوح مدیریتی امری معمول و شاید لازم هم باشد البته با نگاه شایسته سالاری.

۲_ پشت پرده تغییر مدیران نگاه‌های قومی، سیاسی، سلیقه‌ای و ... وجود داشته و این امر را نباید فراموش کرد.

۳_ احترام به سلیقه‌ها را فراموش نکنیم و خدمات شایسته مدیران را با هر دیدگاه و خط مشی که دارند عجولانه و نابهنگام زیر سوال نبریم.

 ۴_ یکی از دلایل اصلی تغییر مدیران بومی شهرستان، همانطور که در روزهای اخیر نیز مشاهده شد تلاش نابجا و نسنجیده برخی سیاسیون عزیز شهرستان برای تغییر مدیران بدون توجه به ضرورت معرفی نیروی جایگزین از فرزندان بومی نیز بوده است. این اقدام نسنجیده همراه با تخریب فرزندان بومی، سالهاست که از سوی سیاسیون سیاست زده این شهرستان تکرار می‌شود و ما همچنان در غفلت به سر می‌برند.

۵_ مدیران استان و نماینده محترم بدانند ظرفیت باند پرواز مدیران پروازی شهرستان تکمیل و از ظرفیت گذشته، اگر تغییر و تحولی در حوزه مدیریتی این شهرستان قرار است انجام شود فرزندان این دیار را فراموش نکنید.

در پایان بار دیگر ضمن احترام به مدیران شهرستان، از خدمات ارزنده نظام و انقلاب در چهار دهه گذشته باید تجلیل کرد و بار دیگر به سیاسیون شهر و دیارمان بگوئیم شهرستان و زادگاهتان را به خاطر اختلاف سلایق باند پرواز مدیران پروازی نکنید و فرزندان مستعد دیار اولین‌ها که امروز به فراموشی سپرده می‌شود را به حاشیه نبرید.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
بهتر بود می نوشتید واردات مدیر از سوق به لنده
سلام دوستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
0
این سخنان در اینده مانع پرواز بچه های ما به یاسوج و تهران خواهد بود ، حتما پشت این پروازها، و جابجایی ها از نیروهای ما هم استفاده خواهد شد ، نمونه اش رییس دفتر آقای موحد است ، میشد یه سوقی باشه ولی از لنده استفاده شد و ارزشش بالاتر از ده مدیر است
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
0
0
سلام.. کاش اندازه ای که به سوق حساسیت دارید به چرام وچاروسا و بقیه استان هم حساس بودین.. شما اختلافات داخلی را حل کنید که هر طایفه دوست داره مدیران از اون فامیل وطایفه باشه.. از هر طایفه یه نفر نماینده بشه و جلسه بگیرند. و مدیران رامشخص کنند درحد پیشنهاد بدن دست استاندارو نماینده. و نذارن که از بیرون مدیر بیاد. شما امتحان کنید مدیر یکی از ادارات چرام یا بقیه جاها از لنده یا قسمت طیبی باشه ببین مردم درب اون اداره را پلمپ نمی کنند؟؟ مدیر هر شهرستان باید حداقل از فرزندلن همون شه باشه که درد ورنج ومشکل مردم را میدونه و بر کل روستاهاومناطق شهرستان اگاهی واحاطه دارد.. نه اینکه ا بیرون بیادو فقط منتظر ساعت دو باشه که با ماشین اداری بزنه بیرون بره خونه اش..کسی مخالف مدیر بیرونی نیست. کسی که واقعا بتونه کار کنه و به درد مردم بخوره اشکال نداره ولی حداقل چندتا از ادرات از بچه های باسواد خود لنده باشه که بتونن به پیشرفت شهر ومردم کمک کنند.. ولی مشکل از خود مردم هست که نمیخوان.. اگه نیروی بومی باشه؛ مخالفان دنبال پروتده سازی و سوژه برای تخریب هستند. انشالله که روزی برسه که فرزندان هرشهری سکاندار ادارات ونهادهای دولتی مستقر در شهرشون باشند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: