« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
رحیمی جهان‌آبادی با تأکید بر ضرورت ادغام سازمان‌های مربوط به امور روستایی:
نماینده مردم تربت جام در مجلس با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد روستایی، گفت: تشکیل وزارت امور روستایی بار مالی نداشته چرا که با ادغام چند سازمان و نهاد مربوط به این امر ایجاد می‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوفجلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به طرح تشکیل وزارت امور روستایی که از سوی وی کلید خورده و در مرحله جمع‌آوری امضا است، گفت: این طرح در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی، توسعه روستایی و رونق مناطق محروم و روستایی در کشور است به خصوص که یک چهارم جمعیت ایران یعنی جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر روستایی هستند.

تدوین طرح تشکیل وزارت امور روستایی با هدف حل معضل مهاجرت و حاشیه‌نشینی

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با عنایت به مشکلات روستایی و اجبار مردم به مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ و مشکلات و آسیب های اجتماعی که از این محل به وجود آمده، طرحی برای ادغام تعدادی از سازمان ها و نهادهای مرتبط با امر روستاها و تشکیل وزارت امور روستاها تدوین کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در حال دریافت امضای نمایندگان برای ارائه این طرح به هیأت رئیسه هستیم، عنوان کرد: بر اساس این طرح، نهادها، مجموعه ها و سازمان هایی همچون معاونت امور روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان امور عشایری، سازمان تعاون روستایی، بنیاد مسکن و بخش های مربوطه در وزارتخانه های راه و شهرسازی، کشور و جهاد کشاورزی ادغام و وزارت امور روستایی تشکیل می شود؛ در همین راستا به دولت 6 ماه فرصت مطالعه و شناسایی داده ایم تا این وزارتخانه تشکیل شود.

انتقال نیروها و امکانات سازمان‌های مربوط به امر روستایی بعد از تشکیل وزارت امور روستایی

رحیمی جهان آبادی ادامه داد: از آنجایی که طبق برنامه ششم توسعه، به کارگیری نیروی جدید برای دولت ممنوع شده، در این طرح صرفا از نیروهایی که در سازمان های ذکرشده و مربوط به امور روستایی مشغول به کار هستند استفاده خواهد شد و بعد از ادغام و تشکیل وزارتخانه به آن منتقل می شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با تأکید بر اینکه طرح تشکیل وزارت امور روستایی بار مالی ندارد، اظهار داشت: از آنجایی که در این وزارتخانه جدیدالتأسیس از امکانات، نیروها و دارایی های سازمان های ادغام شده، استفاده می شود، بار مالی برای دولت ندارد.

وی افزود: تشکیل این وزارتخانه جای خالی وزارت جهاد سازندگی که از ابتدای انقلاب تأسیس شد و به مردم خدمات می داد را پر کند همچنین می تواند موجب افزایش اعتبارات روستاها شود.

اهمیت نقش روستاها در خودکفایی کشور

رحیمی جهان آبادی در ادامه با تأکید بر اینکه اقتصاد روستاها، اقتصادی خودکفا بوده و نقش مهمی در خودکفایی کشور و تولید داخلی دارد، یادآور شد: تأکید مقام معظم رهبری همواره بر محرومیت زدایی بوده است که از آنجایی که امروزه متولی خاصی برای رسیدگی به امور روستاها نداریم لازم است چنین وزارتخانه ای در کشور ایجاد شود.

این نماینده مردم از استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت ریاست جمهوری در حوزه امور روستایی و عشایر امکانات، بودجه و پاسخگویی لازم را در حوزه امور روستاها را ندارد که با این اقدام، مشکلات حوزه روستاها برطرف می شود./


خانه ملت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: