« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۴
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
یکی از مزیت های استفاده از کدوی سبز کمک به کاهش سطح قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:محتوای زیاد ویتامین A کدوی سبز می تواند از بینایی و سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی کند.
کدوی سبز علاوه بر مواد مغذی حاوی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان ها ترکیبات گیاهی مفید هستند که به حفاظت از بدن در برابر آسیب به رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

کاروتنوئیدهایی مانند لوتئین، زاکسنتین و بتا کاروتن به طور خاص در کدو سبز فراوان هستند، گفتنی است که این ترکیبات می توانند در جهت بهبود چشم، پوست و قلب مفید باشند و نیز در برابر برخی از انواع سرطان ها مانند سرطان پروستات، از بدن محافظت می کنند.


یکی از مزیت های استفاده از کدوی سبز کمک به کاهش سطح قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ است.

3 گرم کربوهیدرات موجود در هر فنجان پخته‌ شده (۲۳۲ گرم) کدو سبز جایگزینی مناسب قند برای کسانی است که به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات هستند.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات می ‌تواند به میزان قابل ‌توجهی سطوح قند خون و انسولین را کاهش دهد، که هر دو می‌توانند میزان قند خون را ثابت نگه دارند و نیاز به مصرف دارو را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهند.


فیبر موجود در کدوسبز نیز قادر است سطح قند خون را ثابت نگه دارد. رژیم های غذایی سرشار از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات -از جمله کدو سبز- همواره با ریسک پایین تر ابتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط دارند.

فیبر یافت شده در کدوی سبز نیز می‌تواند به افزایش حساسیت انسولین، که می‌تواند موجب تثبیت میزان قند خون شود، کمک کند.

محتوای بالای فیبر این کدو می تواند تا حد زیادی عامل این فایده باشد. مطالعات مشاهده شده نشان می دهد افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتری دارند.
پکتین، یک نوع فیبر قابل‌ حل موجود در سبز، به طور خاص در کاهش سطح کلسترول کلی و کلسترول LDL (کلسترول بد) موثر است.

کدو سبز نیز سرشار از پتاسیم است که ممکن است با گشاد کردن رگ‌های خونی، به کاهش فشار خون بالا کمک کند. فشار خون سالم با خطر کمتر بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است. علاوه بر این رژیم های غذایی سرشار از کاروتنوئیدها به طور ویژه از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کنند.

مصرف منظم کدوی سبز می تواند به کاهش وزن کمک کند. این میوه غنی از آب است و چگالی کالری پایینی دارد که می ‌تواند به شما کمک کند تا احساس کامل سیری داشته باشید. هم چنین محتوای فیبر آن می تواند موجب کاهش گرسنگی شده و اشتهای شما را تحریک نکند.

علاوه بر این، مطالعات مصرف میوه و سبزیجات زیاد به طور مداوم را به کاهش وزن و سرعت کندتر افزایش وزن در طول زمان پیوند می‌ دهد.

لازم به ذکر است، مصرف سبزیجات سبز یا زرد رنگ بدون نشاسته با ارزش تغذیه ای مشابه کدو سبز به طور خاص در کاهش وزن تاثیرگذار است.

کدوی سبز می تواند فرایند هضم سالم را به روش های مختلفی انجام دهد.
برای شروع، این کدو سرشار از آب است، که می تواند مدفوع را نرم کند و این امر احتمال ابتلا به یبوست را کاهش می دهد، ضمن آن که این کدوی تابستانی هم دارای فیبر محلول و هم غیرمحلول است.

فیبر غیرمحلول نیز باعث عبور راحت تر مواد غذایی از طریق روده شده و باعث کاهش خطر ابتلا به یبوست می شود.

درعین حال، فیبر محلول به تغذیه و پرورش باکتری‌های مفید که در روده زندگی می‌کنند، کمک می‌کند. این باکتری‌های مفید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAs) را تولید می‌کنند که این اسیدهای چرب انرژی سلول های روده را تامین خواهند کرد.

علاوه بر این، SCFA می تواند به کاهش التهاب و علائم اختلالات خاص روده، از قبیل سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، بیماری کرون و کولیت اولسراتیو کمک کند.

کدوی سبز غنی از آنتی اکسیدان ها، لوتئین و زاکسنتین، ویتامین K و منیزیم است که همه این ها در تقویت استخوان ها نقشی موثر ایفا می کنند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالای آب، ریبوفلاوین و ویتامین C است که سنتز کلاژن در پوست را بهبود می بخشد و با تولید الاستین به رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

مقادیر بالای آب و لوتئین موجود در کدو سبز پوست را آبرسانی کرده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست عمل می کند.

کدو سبز غنی از روی و ویتامین C است که باعث تقویت و افزایش رشد مو می شوند.
ویتامین C موجود در کدو سبز را برای درمان موخوره مفید می دانند.

ویتامین C، بتا کاروتن و همچنین محتوای فیبر بالای کدو سبز باعث کاهش کلسترول و چربی خون بالا می شوند و خطر ابتلا به آترواسکلروزیس و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.
ویتامین C موجود در کدو سبز باعث کاهش سطح اسید اوریک خون شده و به درمان نقرس کمک می کند.

کدو سبز یکی از سبزیجاتی است که مقادیر بالایی سدیم دارد، سدیم بدن را قلیایی کرده و به سم زدایی کبد و درمان کبد چرب کمک می کند.

کدو سبز یک منبع عالی ویتامین C و ویتامین A است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا پیشگیری می کند.

کدو سبز حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است که به کاهش فشار خون بالا کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

- امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: