« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
پایگاه خبری آوای رودکوف:وحید شقاقی شهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: با توجه به تحولاتی که در بازار سرمایه مشاهده می شود، با قاطعیت می توان گفت که این بازار دیگر آن بازار دو ماه اول سال جاری نخواهد بود و سرمایه گذاری در آن برای سهامداران نیاز به ویژگی هایی دارد و افراد عادی دیگر نمی توانند در این بازار حضور داشته باشند. در دو ماه اول شما هر سهمی را خریداری می کردید هر روز 5 درصد سود به شما تعلق می گرفت اما هم اکنون دیگر بازار این گونه نیست.

از ابتدای سال جاری تا روز 22 اردیبهشت ماه شاخص کل روند صعودی را طی نمود و بازار سرمایه برای کسانی که از ابتدا در بازه مورد نظر در این بازار سرمایه گذاری کرده بودند سود 103 درصدی را به ارمغان آورد. سود سرشار و چشمگیر بازار سرمایه موجب شد تا توجه همگان به این بازار جلب شود و افراد زیادی جهت سرمایه گذاری به سمت این بازار روانه شوند.

به گزارش بورس تابناک، این هجوم به بازار سرمایه در حالی بود که خرید و فروش در این بازار در مقایسه با سایر بازارها از جمله دلار، طلا، سکه، خودرو و مسکن، تخصصی تر بود و نیازمند داشتن تخصص کافی بود.

به هر صورت از مورخه 5 فروردین ماه سال جاری تا 22 اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل روند صعودی بازار و وجود تقاضای زیاد، هر سهمی خریداری می شد قطعا در پایان روز 5 درصد سود نصیب خریدار می کرد اما از 22 اردیبهشت ماه سال جاری به بعد که روند صعودی بازار به روند نزولی تبدیل شد دیگر سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیازمند صرف وقت کافی و داشتن اطلاعات و آگاهی از سهم بود.   

با نزولی شدن بازار، اکثر افرادی که از اواسط اردیبهشت ماه به بعد وارد بازار سرمایه شدند هم اکنون در ضرر می باشند و این پرسش برای آن ها مطرح است که:

چه سهمی در این بازار خریداری کنند که متضرر نشوند؟ کارشناسان برای آن ها چه توصیه هایی را برای ادامه فعالیت در این بازار دارند؟

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک در مورد اینکه برای خرید سهام چه توصیه ای می توان برای سهامداران جدید داشت، گفت: به نظر من اولین نگاهی که برای سرمایه گذاری و خرید سهام جدید باید سهامداران داشته باشند این است که شناسایی کامل نسبت به ارزش ذاتی سهامی که قرار است خریداری شود داشته باشند. وی افزود: ارزش ذاتی سهام به صورت خلاصه متمرکز است بر روی عایدات نقدی که سهامدار می تواند از آن بهره ببرد. مدیرعامل کارگزاری بانک دی ادامه داد: به سهامداران توصیه می شود سهام نمادهایی را که P/E بالایی دارند را خریداری نکنند چرا که توجیهی ندارد و باید دوره طولانی تری سرمایه گذاری خود را برای رسیدن به سود داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر من در بازار رو به پایین باید سهامداران سبد سهامی متشکل از نمادهای پالایشگاهی،  پتروشیمی ، فولاد و کانی به صورت پلکانی و رو به پایین خریداری کنند.

وحید شقاقی شهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و کارشناس مسائل اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: با توجه به تحولاتی که در بازار سرمایه مشاهده می شود، با قاطعیت می توان گفت که این بازار دیگر آن بازار دو ماه اول سال جاری نخواهد بود و سرمایه گذاری در آن برای سهامداران نیاز به ویژگی هایی دارد و افراد عادی دیگر نمی توانند در این بازار حضور داشته باشند. در دو ماه اول شما هر سهمی را خریداری می کردید هر روز 5 درصد سود به شما تعلق می گرفت اما هم اکنون دیگر بازار این گونه نیست.

وی گفت: ویژگی هایی که یک فرد سرمایه گذار در بازار فعلی باید داشته باشد عبارتند از: دانش اقتصادی و مالی، تحلیل اطلاعات، وقت کافی برای مطالعه روزانه و آگاهی از رخدادهای سیاسی و اقتصادی داخل و خارج کشور و یاد گرفتن تحلیل های بنیادی و تکنیکال. گفتنی است هر سهامداری که در بازار فعلی دیگر تحلیل های بنیادی و تکنیکال را نداند به احتمال زیاد متضرر خواهد شد. خرید سهم خوب و فروش به موقع آن، نیازمند یادگیری این دو تحلیل و وقت گذاشتن کافی و آگاهی از اخبار روز است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین