« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
اجتماعی؛
مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط بازگشایی مدارس این استان از ۲۷ اردیبهشت را اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه ستادملی مقابله با کرونا حضور دانش آموزان در مدارس جهت رفع اشکال بوده و الزامی نیست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ بنا به تصمیم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مدارس ابتدایی و متوسطه این استان از 27 اردیبهشت به مدت یک ماه برای رفع اشکال دانش آموزان بازگشایی می‌شود که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد وقوع بحرانی همه گیری ویروس کرونا خواهیم بود.

استان کهگیلویه و بویراحمد با تلاش و پیگیری‌ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در زمینه افراد مبتلا به کووید 19 وضعیت مطلوبی دارد تا جایی که موفقیت در برخی شاخص‌ها از جمله بیماریابی و غربالگری تحسین مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در بر داشته است.

تمامی مدارس ابتدایی و دوره متوسطه به غیر از پیش دبستانی‌ها و مدارس استثنایی و شبانه روزی‌ها از 27 اردیبهشت ماه به مدت یک ماه برای رفع اشکال احتمالی دانش آموزان در دروس بازگشایی می‌شوند که البته حضور دانش آموزان در کلاس درس الزامی نیست و به نوعی در این زمینه «اختیار» به خانواده‌ها واگذار شده است.

طبق دستور العمل ابلاغی ویژه بازگشایی مدارس باید برخی مکان‌ها و سطوح مدارس از جمله آبخوری، دستشویی‌ها و نرده‌ها و لوازم کمک آموزشی باید روزانه حداقل دو بار در طول ساعات کار مدرسه و یک بار در انتهای کار مدرسه یا انتهای نوبت گندزدایی شوند و در غیر این صورت با جان دانش آموزان بازی می‌شود.

پروتکل بهداشتی تدوین شده ویژه بازگشایی مدارس هرگونه برگزاری کلاس درس را منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل برنامه مدون گندزدایی تمام سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدارس، تأمین صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی کننده دست، فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌های درس و سالن‌های مدارس کرده است.

طبق این دستور العمل مواد گندزدایی و ضدعفونی کننده و صابون مایع و محلول‌های مناسب ضدعفونی کننده دست برای حداقل دو هفته مدرسه ذخیره باشد که در غیر این صورت خلاف پروتکل بهداشتی اعلام شده آموزش و پرورش اقدام به بازگشایی مدارس کرده است.

هر مدرسه با توجه به جمعیت دانش‌آموزی نیازمند حداقل یک نیروی خدماتی آموزش دیده به منظور اجرای برنامه مدون نظافت و ضدعفونی، دفع بهداشتی زباله، نظارت بر وجود صابون مایع است و توجه به تامین نیروی خدماتی برای بازگشایی مدارس الزامی است در مدارسی که فاقد نیروی خدماتی هستند مسئولیت مدیریت و تأیید فرد مناسب در این خصوص بر عهده مدیر مدرسه است.

در مجموع در دستور العمل ابلاغی در زمینه استفاده از فضای حیاط مدارس برای کلاس‌های درس، فعالیت مدارس پرجمعیت سه روز در هفته، بهداشت فردی و بهداشت محیط در مدارس، ضدعفونی کردن سطوح دو بار در روز، دپوی دو هفته‌ای مواد ضدعفونی کننده و صابون مایع در مدارس، تامین ژل ضدعفونی‌کننده دست در کلاس‌ها، استفاده تمام معلمان باید از ماسک و دستکش، ممنوع بودن تجمع در محیط‌های خاص مدرسه،   تغذیه و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، گندزدایی راننده و سرویس مدرسه روزی دوبار تاکید شده است.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه این استان از 27 اردیبهشت به مدت یک ماه برای رفع اشکال دانش آموزان خبر داد و گفت: این مهم با هدف ارائه خدمات آموزشی به کسانی بوده که از فضای مجازی از جمله سامانه شاد یا آموزش شبکه های سیما درست استفاده نکرده‌اند.

هادی زارع‌پور حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس  را اختیاری دانست و افزود: امتحانات از 17 خرداد تا 16  تیرماه برگزار وکلاس‌های رفع اشکال برای پایه داوزدهم تا دهم خردادماه ادامه دارد.

وی خواستار همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای اجرایی شدن دستورالعمل و پروتکل ابلاغی شد و ادامه داد: شهریه مدارس غیر دولتی بنا به شرایط استمرار کلاس از 10 تا 30 درصد و در مراکز پیش دبستانی از 10 تا 40 درصد تخفیف ارائه می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: