« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
مدیرکل کمیته امداد عنوان کرد:
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2568 مورد اقدامات عمرانی در زمینه ساخت‌وساز مسکن، تعمیرات، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و سایر تعمیرات اساسی برای مددجویان در سال گذشته انجام‌شده است.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛ قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به تشریح عملکرد این نهاد در سال گذشته پرداخت و گفت: کمیته امداد جهت حمایت از نیازمندان پایه‌گذاری شده و در حوزه‌هایی ازجمله  حمایت، عمران، فرهنگی و مشارکت‌های مردمی در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: تعداد خانوارهای عادی تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 30 هزار و 892 خانوار و در قالب تبصره 14، 14250 خانوار است که درمجموع 45 هزار و 142 خانوار با جمعیت 110 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.


وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌هایی که در کمیته امداد به آن پرداخت‌شده و جزء نیازهای اساسی خانواده‌ها محسوب می‌شود موضوع مسکن و سرپناه افراد است، افزود: 2568 مورد عملیات عمرانی برای مددجویان به‌عمل‌آمده که در این رابطه حدود 900 مورد ساخت مسکن به‌خصوص در مناطق محروم و روستاها و بقیه در زمینه تعمیرات، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و سایر تعمیرات اساسی خانواده‌ها بوده است.

مبشری تعداد دانش آموزان و دانشجویان حمایت‌شده در سال گذشته کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را ده هزار و 502 نفر اعلام کرد و گفت: به این قشر از جامعه هدف خدماتی ازجمله کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه در طول سال پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کمیته امداد حوزه حمایت و سلامت خانواده است، گفت: یکی از اقدامات حمایتی کمیته امداد در این حوزه کمک به کودکان دچار سوءتغذیه بوده که در این رابطه 4231 کودک ماهیانه تحت حمایت برنامه رفع سوءتغذیه قرارگرفته‌اند.

مبشری از دیگر برنامه‌های حوزه حمایت کمیته امداد را کمک به ازدواج جوانان تحت حمایت برشمرد و افزود: در این خصوص تعداد افرادی که در سال گذشته کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه دریافت کرده‌اند، 1669 نفر است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تعداد خانوارهایی که در سال گذشته کمک‌های موردی اعم از درمان موردی هزینه راه و غیره دریافت کرده‌اند 5598 خانوار عنوان کرد و گفت: در زمینه وام‌های قرض‌الحسنه در صندوق امداد ولایت به 3728 نفر و در هم‌افزایی با بانک مهر 4927 نفر از این وام‌ها جهت انجام امورات زندگی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در رابطه با بیمه‌های اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت که شامل مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار است، 1037 تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

مبشری با اشاره به اینکه اشتغال و خودکفایی از اقدامات اساسی کمیته امداد و جزء ضروریات برنامه‌های این نهاد است، گفت: میزان وام اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه در سال گذشته 99 میلیارد تومان بوده که در این رابطه 3031 مورد طرح اشتغال ایجادشده و در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای رایگان به خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها 1968 نفر از دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی بهره‌مند شده‌اند.

مبشری ادامه داد: در بعد فرهنگی چهار خوابگاه دانش‌آموزی در سطح استان وجود دارد که جمعیتی بیش از 250 دانش‌آموز در آن‌ها مستقر و از خدمات اسکان و تغذیه رایگان بهره‌مند هستند.

وی تعداد کل افرادی که از اردوهای زیارتی و تفریحی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند را 3836 نفر اعلام و بیان کرد: اعتباری بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است و همچنین دو میلیارد تومان به 3500 نفر از مددجویان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین پرداخت شد.

مبشری با اعلام اینکه ازجمله مواردی که در کمیته امداد جزء برنامه‌های درآمدزایی جهت کمک به نیازمندان محسوب می‌شود موضوع توسعه مشارکت‌های مردمی است، گفت: در سال گذشته خیران و نیکوکاران و مؤسسات خیریه 35 میلیارد تومان به نیازمندان استان کمک کردند که در این زمینه در حوزه زکات بیش از هفت میلیارد تومان و در حوزه حامیان ایتام و طرح اکرام ایتام 11 میلیارد تومان و بقیه موارد در رابطه با جشن‌های رمضان، جیره و سبدهای غذایی، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری و درآمد شبکه‌های نیکوکاری بوده است.

وی به طرح اکرام ایتام کمیته امداد اشاره و بیان کرد: 7635 حامی از ایتام تحت حمایت این نهاد حمایت می‌کنند و ماهیانه مبلغی را به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند و تعداد کل ایتامی که دارای حامی هستند 5081 نفر است.

مبشری درخصوص شبکه‌های نیکوکاری وابسته به این نهاد گفت: تعداد شبکه‌های نیکوکاری که در سال 98 راه‌اندازی شده است 13 مورد بوده که درمجموع 25 مرکز نیکوکاری در استان مشغول فعالیت و کمک به رفع مشکلات نیازمندان هستند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: درمجموع کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 علاوه بر آن وظایف تکلیفی که بر عهده این نهاد قرار داشته در زمینه‌هایی مانند سیل، بیماری کرونا و سایر مشکلات و گرفتاری‌های مردم و نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت اقدامات خوبی انجام داده است.

مبشری در پایان گفت: 17 اداره کمیته امداد استان مشغول خدمت‌رسانی به نیازمندان هستند که در زمینه‌هایی مانند مددکاری، اشتغال و خودکفایی، مشارکت‌های مردمی، برنامه‌های فرهنگی و سایر اقدامات مانند پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه مشغول به کار هستند، که امیدواریم با اقداماتی که در سال جاری انجام می‌دهیم بتوانیم فعالیت‌های خود را بیش‌ازپیش گسترش داده و به نیازمندان توجه بیشتری داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: