« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد؛
بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا می شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت سه شهرستان بزرگ استان به لحاظ بیماری کرونا زرد و متوسط خطر است، گفت: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، امکان شروع پیک‌های مجدد و نگران کننده وجود دارد.

پرویز یزدان‌پناه با اشاره به تقسیم‌بندی شهرستان‌های کشور به سفید (کمک خطر)، زرد (متوسط خطر) و قرمز (پرخطر) به لحاظ بیماری کرونا، افزود: بر اساس این تقسیم‌بندی، ۶ شهرستان ما کم خطر بوده و سه شهرستان بزرگ استان یعنی بویراحمد، کهگیلویه و گچساران متوسط خطر هستند.

وی افزود: شهر‌های سفید شهر‌هایی هستند که در دو هفته گذشته بیمار بستری نداشته یا حداکثر یک بیمار بستری داشته باشند با این حال، امکان خطر در این شهر‌ها هم وجود دارد زیر ویروس کرونا ناشناخته بوده و ممکن است با ورود یک بیمار به یک منطقه، جمعیت زیادی آلوده شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در شهرستان‌های استان در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشت، اضافه کرد: در ۳۱ فروردین ۳۵۰ مورد مثبت کرونا در استان داشتیم که این آمار هم‌اکنون به ۵۳۶ مورد افزایش یافته است.

یزدان‌پناه عنوان کرد: هم‌اکنون آمار مبتلایان کرونا نسبت به ۳۱ فروردین در شهرستان بویراحمد ۱.۳ برابر، در گچساران دو برابر و در کهگیلویه ۲.۵ برابر شده است که این میزان افزایش، خطرآفرین و هشداردهنده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران باید حداقل تا یک ماه آینده محدودیت‌هایی را برای خود و خانواده‌هایشان اعمال کنند، بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز به پیک بیماری نرسیده، اما در صورتی که مردم این استان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ورود به پیک بیماری، عواقب سخت و مرگ و میر زیادی را در پی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه با افزایش دمای محیط بیماری کاهش نمی‌یابد، گفت: استان‌هایی مانند هرمزگان و خوزستان با وجود گرم شدن هوا، وارد پیک شده و آمار مرگ و میر زیادی دارند بنابراین مردم استان ما تصور نکنند که بیماری ضعیف شده است.



منبع: خبرگزاری صداوسیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: