« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق:
یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در پارلمان عراق در واکنش به نامه مداخله جویانه سفیر آمریکا در بغداد، خواستار اخراج فوری وی از عراق شد.
خبرگزاری مهر: به نقل از بغداد الیوم، حسن سالم نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از بغداد شد.

وی در واکنش به نامه منتسب به متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد، گفت: دولت عراق باید شجاعت و ملی گرایی به خرج دهد و فورا سفیر آمریکا را که ملت و دولت عراق را بسیار کوچک شمرده است، اخراج کند.

این نماینده وابسته به ائتلاف فتح اعلام کرد: رهبران سیاسی به ویژه شیعی باید محکم و استوار باشند و در قبال این توهین سکوت نکنند و اجازه دخالت در امور داخلی عراق را ندهند. نباید در قبال جنایت ترور فرماندهان پیروزی از سوی آمریکایی ها سکوت کرد. نباید در قبال حمایت آمریکایی ها از تروریستها و کمک مالی مجدد آنها به داعش برای حمله به استانها و نیروهای امنیتی ما، با کمک آل سعود جنایتکار سکوت کرد.

گفتنی است که رسانه های عراقی متن نامه ای را منتشر کردند که ادعا شده متعلق به متیو تولر سفیر آمریکا در عراق است. در این نامه آمده است: «آمریکا به تشکیل دولت آقای مصطفی الکاظمی نیاز مبرم و بسیار زیاد دارد. هرگونه نقاط ضعف یا امتیازدهی در انتخاب وزیران باید هنگام توازن آنها با پیش‌بینی‌های هولناک برای کشور نادیده گرفته شود؛ دولت پیشبرد امور آقای «عادل عبدالمهدی» فلج است و توان حل مشکلات زیادی که عراق با آن روبرو است را ندارد. به عنوان دوستان و شرکای شما در ۱۷ سال گذشته، چنانچه با دولت آقای مصطفی الکاظمی موافقت نشود، به شدت از پیامدهای ویرانگر این اقدام بر کشور عراق و مردم آن احساس نگرانی می‌کنیم؛ اگر هم دولت تشکیل شود،‌ برای کمک به عراق در مواجهه با مشکلات آینده، تمام کوشش خود را به کار می گیریم».

سفارت آمریکا تا کنون هیچ واکنش و موضعی در برابر انتشار این نامه نشان نداده است.

ساعاتی قبل نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق به نامه منتسب به سفیر آمریکا در عراق با محتوای پذیرش کابینه «مصطفی الکاظمی»، مامور تشکیل کابینه عراق واکنش نشان داد.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با انتشار توییتی در این باره نوشت: از طرف فردی که مدعی بود وابسته به تولر، سفیر آمریکا در عراق است،‌ نامه ای دریافت کردم؛ اگر نامه جعلی باشد، آن را زباله می دانم و چنانچه درست باشد، عراق خود مردانی دارد که منافع عراق و ملت آن را محقق سازند. ما دخالت در امور داخلی خود را نمی‌پذیریم؛ این کار هم جزو ماموریت ها و وظایف دیپلماتیک سفیر نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: