« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
امام جمعه ملکان:
حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان، در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهارکرد: مردم نسبت به یکدیگر مهربانتر شده و هوای یکدیگرو دارند. مردم نظم اجتماعی را رعایت نمودند و با رعایت فاصله گذاری در کنترل بیماری کرونا نقش دارند.
پایگاه خبری آوای رودکوف:امام جمعه ملکان با بیان این که درپی بروز بیماری کرونا مردم به خودشان آمدند و در جامعه تحرکی را شاهد هستیم و از طرفی باطن بعضی از افراد با احتکار مواد بهداشتی در جامعه مشخص شد گفت: مردم شاهد قدرت پوشالی ایرقدرتهای جهان نیز بودند. که هیچ بودند و چیزی دربرابر چنین بلاهایی برای گفتن ندارند.

حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان، در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهارکرد: مردم نسبت به یکدیگر مهربانتر شده و هوای یکدیگرو دارند. مردم نظم اجتماعی را رعایت نمودند و با رعایت فاصله گذاری در کنترل بیماری کرونا نقش دارند.

وی، افزود: تعدادی از هموطنان، پزشکان و پرستاران درنهایت تاسف جان باختند. ازخود گذشتگی و ایثار پزشکان و پرستاران قابل رویت بود و مشخص شد این عزیزان درموقع نیاز در صحنه هستند. ایمان و دین و تعهد به اسلام و نظم در این شرایط مشخص شد.

وی با استناد به آیه 103سوره یونس(ثُمَّ نُنَجِّي رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا ۚ كَذَٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنَا نُنْجِ الْمُؤْمِنِينَ) در این آیه می خوانیم: آن گاه ما رسولان خود و مؤمنان را نجات می‌دهیم، ما بر خود فرض کردیم که این چنین اهل ایمان را نجات بخشیم.


حجت السلام زمانی، ادامه داد: وعده‌ نجات و رهایى، بهترين پشتوانه‌ نهضت‌هاى الهى است.

وی از راهکارهای کنترل کرونا گفت دانست و با استناد به آیه 105 سوره مائده(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ۖ لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ ۚ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ) ادامه داد: در این آیه می خوانیم: ای اهل ایمان، شما (ایمان) خود را محکم نگاه دارید، که اگر همه عالم گمراه شوند و شما به راه هدایت باشید زیانی از آنها به شما نرسد. بازگشت همه شما به سوی خداست و همه شما را به آنچه کردید آگاه می‌سازد.

حجت‌الاسلام زمانی در پاسخ به این سئوال که به نظر شما کرونا چه تأثیری در مناسبات دینی و معرف‌شناختی جامعه ایجاد می‌کند، افزود: با تعطیلی نمازجمعه و مساجد شاهد دعاخوانی، ریات و توسل مردم در منازل بودیم. باید بپذیریم که اقامه نماز در منزل جای نماز جمعه را نمی گیرد ولی باید بپذیریم که مردم متوسل هستند و توسلشان قظع نشده است.


وی در پایان ضمن بازگو نمودن راهکارهای برای برون رفت از این بحران تاکیدکرد: متخصصان باید راهکاری برای کنترل بیماری بیابند. ولی به طورکلی مردم در کنترل بیماری کرونا نقشی اساسی دارند و با اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا، این بیماری کنترل می شود.

گفتگو از : امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: