« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
سرهنگ الیاس تازیکه فرماندهی انتظامی شهرستان علی آباد کتول:
سرهنگ الیاس تازیکه فرماندهی انتظامی شهرستان علی آباد کتول در گفتگو با آوای رودکوف گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است...
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛امنيت و ايمني در سلسله مراتب نيازهاي انساني مرتبه اي بالاتر از نيازهاي زيستي – همچون خوراك ، پوشاك ، مسكن و جز اين ها را به خود اختصاص مي دهد . با صنعتی شدن جوامع و افزایش شتاب زندگی، ماهیت زندگی افراد نیز تغییر پیدا کرد و امنیت معانی دیگری یافت. به عبارت ديگر با جهاني شدن ساختار زندگی در شهرها تغییر یافت و جهاني شدن شهرها در مسائلي چون اقتصادي ، اجتماعي ، سبك زندگي شهروندي و امنیت تاثیر مستقیم گذاشت.

نقش پلیس و نیروهای انتظامی در برقراری امنیت در شهر ها و جوامع انسانی انکار پذیر است و نیروهای انتظامی شبانه روز در حال حفاظت از جان و مال مردم هستند و در این شرایط خاص و کرونایی نیز قدمی از آرمان های خود عقب ننشسته و به حفظ امنیت در شهرها و روستا ها مشغول هستند.

سرهنگ الیاس تازیکه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان علی آباد کتول در این خصوص گفت: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و نیروهای انتظامی در برقراری امنیت از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد. ایشان با توجه به اینکه سردار قاسمی فرماندهی انتظامی گلستان هم بر مبارزه با جرائم خشن تاکید ویژه دارند افزود: پلیس در مقابله با اشرار و هر گونه درگیری، چاقو کشی، عربده کشی، کیف قاپی، سرقت به عنف ، تیر اندازی،  سرقت مسلحانه و ... کوچکترین ترحمی از خود نشان نخواهد داد و برای ریشه کنی این اقدامات در شهر از تمام ظرفیت و توان استفاده می کنیم. گفتار این ادعا نیز دستگیری سارقان مسلح در شهر مزرعه کتول است که در کمتر از 5 ساعت سارقان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی در ادامه از دستگیری 112 سارق و متلاشی کردن چندین باند سرقت در ماه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به آزادی زندانیان به دلیل کرونا و افزایش سرقت در شهرستان با 5 درصد کاهش سرقت به نسبت مدت مشابه در سال قبل مواجه بودیم با این وجود از ابتدای سال جاری تا کنون 112 سارق در شهرستان دستگیر شدند. این باند ها که فعالیت برخی از آنها در سایر استان ها هم گزارش است نسبت به سرقت احشام، منازل، وسایل و تجهیزات آبرسانی، مخابراتی و برقی اقدام می کردند.

وی در خصوص جزئیات سرقت مسلحانه در مزرعه کتول گفت : سارقان مسلح که با صورت های پوشیده در ساعت سه نیمه شب وارد یک منزل مسکونی شده،  با خشونت اقدام به سرقت طلاجات نموده و متواری شدند. ماموران نیروی انتظامی و پلیس آگاهی بلافاصله پس از اطلاع از سرقت در محل حادثه حضور یافته و اقدامات پلیسی خود را جهت دستگیری سارقان آغاز نمودند. با انجام تحقیقات میدانی و شگرد های تخصصی سارقان در کمتر از 5 ساعت شناسایی و دستگیر شدند. از این باند تبهکار4 نفره یک قبضه اسلحه کمری، یک قبضه سلاح وینچستر، مقادیری فشنگ و چند کارد و قمه و النگوهای سرقتی به ارزش 500 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ تازیکه از مردم درخواست کرد مراقبت از اموال را کمی جدی بگیرند و با نصب دوربین، حفاظ و نصب تجهیزات بر روی دستگاه های گران قیمت مانع از وسوسه سارقان شوند.

ایشان در ادامه از کشف 9 کیلو گرم مواد مخدر و دستگیری 50 نفر در این زمینه خبر داد و گفت: اکثر این افراد خرده فروش هستند و تلاش داریم سطح شهر را برای فعالیت خرده فروشان نا امن کنیم.

سرهنگ تازیکه در پایان افزود: تحقيقات نشان مي دهد كه بسياري از جرايم و حوادث مانند جعل، كلاهبرداري، سرقت، اخاذي و ... ناشي از عدم اطلاع و آگاهي مردم از نوع جرایم، تهديدات و آسیب ها است. لذا انجام آموزش های همگانی و اطلاع رسانی پلیس به مردم که از طریق کارشناسان انتظامی در محافل و مجامع عمومی انجام می شود و یا در پایگاه خبری و شبکه های اجتماعی انتشار می یابد منجر به كاهش جرايم در هر جامعه خواهد شد چرا که کاهش جرایم در گرو شناخت مردم نسبت به عوامل مؤثر در بروز جرايم مربوط به آن جامعه و دست يافتن به راه حل هاي صحيح و آموزش آن به مردم است.

توجه به قوانین مختلف از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی، خود مراقبتی و بالابردن ضریب حفاظتی منازل، مغازه ها، انبار ها و مکان های دولتی، استفاده از دوربین های مدار بسته، قفل فرمان و پدال، نصب حفاظ و سایر تجهیزات ایمنی می تواند در ایجاد آرامش و امنیت در شهر موثر باشند.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان همچنین به نحوه فعالیت شهروندان در فضای مجازی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: همه اخبار، مطالب و توصیه هایی هم در فضای مجازی منتشر می شود بر مبنای واقعیت نیست و مردم باید سعی کنند علاوه بر بالا بردن سواد رسانه ای، در استفاده از مجازی مجازی و به اشتراک گذاشتن تصاویر خانوادگی و مطالبی که به دست شان می رسد، دقت نظر بیشتری داشته باشند.

گفتگو از وحید حاج سعیدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: